26 April 2013

NGO gesa pengundi Tamil boikot BN

15 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -

Angkatan Kemajuan Tamil Malaysia akan mengadakan satu himpunan pemuda-pemuda Tamil Malaysia di Kulim, Ahad ini.
PETALING JAYA: Pengundi masyarakat India keturunan Tamil digesa memboikot Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum 5 Mei depan.

Berhubungan dengan itu, Angkatan Kemajuan Tamil Malaysia akan mengadakan satu himpunan pemuda-pemuda Tamil Malaysia di Kulim, Ahad ini.
Presidennya, A Kalaimughilan berkata, pihaknya telah menghantar surat rasmi dan memorandum dengan empat tuntutan supaya mengisythiarkan sekatan ekonomi ke atas kerajaan Sri Lanka.
NGO itu mendakwa kerajaan Sri Lanka telah membunuh beribu-ribu orang Tamil yang tidak berdosa dan bersalah.
“Tetapi kerajaan BN dan Perdana Menteri, Datuk Seri  Najib Tun Razak  tidak memandang isu ini lebih serius.
“Jadi perhimpunan ini akan menjadi satu pengajaran kepada kerajaan BN yang tidak menghormati perasaan masyarakat Tamil Malaysia,” tambahnya.
Kata Kalaimughilan,  ceramah khas juga akan diadakan dengan mengetengahkan isu Gaza (pembunuhan kejam orang Islam di Palestin).
Beliau berkata,  kerajaan BN tidak memberi begitu tumpuan dan kepentingan malah mereka hanya menggunakan isu Palestin untuk menarik perhatian pengundi Islam.
Kalau betul Perdana Menteri peka terhadap isu Gaza , kenapa pula kerajaan memberi peluang perniagaan kepada orang Yahudi di sini, tanya Kalaimughilan.
FMT/-

Tiada ulasan: