08 Oktober 2013

4 PAS kawasan di T'ganu dapat YDP baru


3 Zulhijjah 1434 H. [MOD] -

KUALA TERENGGANU: Kesemua lapan PAS kawasan di negeri Terengganu telah selesai bermesyuarat agung yang menyaksikan empat kawasan masing-masing menerima Yang Dipertua PAS (YDP) baru.

Antaranya, PAS Kawasan Kuala Terengganu, Hulu Terengganu, Setiu dan Kemaman pada pemilihan yang dibuat oleh para perwakilan di kawasan masing-masing.

Manakala, empat kawasan lagi iaitu Besut, Marang, Kuala Nerus dan Dungun mengekalkan YDP sedia ada pada pemilihan tersebut.


Di Kuala Terengganu, Ketua Jabatan Penerangan PAS negeri, Ustaz Wan Sukairi Wan Abdullah dipilih oleh perwakilan sebagai YDP baru bagi menggantikan Mohd Abdul Wahid Endut.


Abdul Wahid yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Wakaf Mempelam pernah menerajui PAS Kuala Terengganu selama dua penggal sebelum ini.


Jawatan Timbalan YDP pula kekal kepada Adun Ladang, Datuk Tengku Hassan Tengku Omar dan naibnya pula Ustaz Hamzah Ngah. 


Di Hulu Terengganu, seramai hampir 250 orang perwakilan sebulat suara memilih bekas Setiausaha PAS kawasan, Muhyidin Abdul Rashid sebagai YDP baru, Timbalan YDP kekal kepada penyandangnya Ustaz Ismail Osman dan Naib YDP pula dilantik Adun Manir, Ustaz Hilmi Harun.


Ustaz Shaari Zulkirnain Abdul Kadir dilantik sebagai Yang Dipertua PAS Setiu bagi menggantikan penyandangnya Ustaz Mohd Pauzi Muda yang kini dipilih sebagai Timbalan YDP manakala, Naib YDP pula diamanahkan kepada Wahab Jusoh.

Bagi PAS Kawasan Kemaman, Timbalan YDP sesi lalu, Ustaz Alias Abdul Hamid, 47, telah dipilih sebagai YDP, Timbalan YDP pula disandang oleh Ustaz Nik Mohd Nasri Nik Malik yang menang tanpa bertanding dan Ustaz Hazri Jusoh kekal sebagai Naib YDP Kemaman dalam pertandingan tiga penjuru.


YDP Kawasan yang dikekalkan para perwakilan iaitu Ustaz Wan Azhar Wan Ahmad di Besut, Setiausaha PAS Terengganu, Yahaya Ali (Marang), M Shukrimun Shamsudin (Kuala Nerus) dan Ahli Parlimen Dungun, Ustaz Wan Hasan Mohd Ramli (Dungun).

harakahdaily.net

Tiada ulasan: