26 Mac 2010

[Fikrah Islamiah] Di sebalik Iqra' mengajak kita memahami mesej

9 Rabiulakhir 1431H
Email : Ahmad Baei Jaafar

Solusi isu 18 menyingkat persoalan "Di sebalik Iqra'" mengupas isu mesej al-Quran dan Islam yang sering dipandang sepi oleh umat Islam. Mengapa umat Islam tidak amalkan Islam dan tidak merujuk kepada al-Quran? Malah ramai juga yang membaca al-Quran tetapi mereka sendiri tidak amalkan ajaran Islam, mengapa keadaan ini boleh terjadi.

Banyak lagi isu yang dibawa untuk tindakan bersama demi membangunkan jiwa Islam dan masyarakat Islam. Umat islam sehingga kini masih ketinggalan dalam banyak bidang adalah kerana Iqra' tidak banyak membantu kita ke arah yang baik dan cemerlang. Mengapa tidak membantu? Jawapannya ada dalam Solusi kali ini. Sila dapatkan isu baru ini di pasaran tidak lama lagi.

Sempena pesta buku yang sedang berlangsung kini, kami mengalu-alu anda semua ke sana hujung minggu ini. Insya-Allah jika ada rezeki, Sabtu dan Ahad ini akan dijual di gerai Telaga Biru. Selamat membeli.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam. Untuk mereka yg tidak berkesempatan membeli buku Telaga Biru di luar/kedai layari www.stormreaders.net/Al-Amin secara online.