22 September 2011

UMNO Akan Tumbang Dengan Dua Petua-NIZAR

24 Syawal 1432H. [MOD] -

Dato' Seri Ir Nizar Jamaluddin mengenegahkan beberapa petua khusus buat ahli-ahli PAS bagaimana mahu menang dalam Pillihan raya akan datang.

Nizar yang merupakan Ahli Parlimen Bukit Gantang itu berkata UMNO Johor boleh ditumbangkan jika ahli parti itu bersedia mengorbankan masa, wang, pemikiran dan tenaga dalam usaha mendapatkan keredhaan Allah swt.

Disamping itu ujarnya, fahaman 'Ketuanan Melayu' atau asobiyyah yang ditanam sedalam-dalamnya oleh para pemimpin UMNO harus dikuburkan daripada pemikiran orang Melayu.

Hal Ini kerana katanya, fahaman seperti itu adalah dilarang oleh Allah swt dan Nabi Muhammad saw dengan merujuk kepada ayat suci Al-quran dari surah al-Maidah ayat kelapan.

Malah beliau memberitahu bahawa perbezaan yang amat ketara antara PAS dan UMNO adalah dari sudut prinsip perjuangan kedua-dua parti tersebut.

'Beza PAS UMNO adalah prinsip. UMNO ketuanan Melayu. Saya cabar UMNO. Dari mana dapat prinsip ini? Ia bertentangan dengan Islam. Buktinya ada dalam Surah al Maidah, ayat 8.

'Selama ini, UMNO tanam semangat kepada orang Melayu. Musuh ketat adalah Cina dan India. MCA tanam, Melayu India musuh kita. MIC tanam, Cina Melayu musuh kita. Allah dan Nabi larang atas semangat perkauman.

'UMNO akan tumbang. Disamping berika segala-galanya kepada Allah. Buangkan ketuanan Melayu dalam diri, semangat asobiyyah. Contoh dalam perang Badar. Quraisy berjuang kerana bangsa tapi Islam boleh menang.' terangnya

Beliau berkata demikian dalam ucapannya pada Majlis Hi Tea sempena lawatan sehari ke negeri Johor di Unit Peti Undi (UPU) Parit Betak, Benut, dekat sini, jumaat lepas.

Mengulas lanjut, beliau yang juga Mantan Menteri Besar Perak itu berkata bahawa Gabungan mantap tiga parti pembangkang PAS, DAP dan PKR boleh menggugat keutuhan Barisan Nasional yang mengutamakan perkauman.

Sebaliknya, beliau menambah lagi, bahawa Pakatan Rakyat pula dilihat mempunyai beberapa persetujuan yang dapat dicapai secara bersama berbanding dengan kelompok dari parti dalam Barisan Nasional.

'Pakatan Rakyat bukan parti perkauman. PAS, Parti Islam SeMalaysia. DAP, Democratic Action Party. PKR, Parti Keadilan Rakyat. (manakala) UMNO, United Malays National Organisation. UMNO, Melayunya apa? Kenapa tak sebut namanya dalam Bahasa Melayu? Kalau mereka (rakyat) tahu, mereka akan tinggalkan UMNO.

'Kita bersama Pakatan Rakyat. Kita tanda tangani atas persetujuan bersama 4 perkara, iaitu 1) Islam sebagai agama rasmi. 2) Bahasa Melayu adalah bahasa ibunda. 3) Hak keistimewaan Bumiputra dipertahankan. 4) Raja-raja Melayu perlu dipelihara. UMNO tiada perjanjian seperti ini dengan MCA dan MIC.' terangnya lagi.

Pada program yang sama, Nizar berkenan menyempurnakan pelancaran Jentera Pilihan raya peringkat Dewan Pemuda PAS Kawasan Pontian dan Menanda tangan Plaks bagi dua buah cawangan baru iaitu Kampung Permatang Duku dan Parit Betak.

Untuk rekod, Kampung Permatang Duku pernah dinobatkan sebagai pemenang Anugerah Kampung Tercantik tahun 2010 dan menjadi kebanggaan kepada Datuk Ahmad Maslan, Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri merangkap Ahli Parlimen Pontian.

Beliau turut mempersoalkan dimana kewajarannya bagaimana UMNO melancarkan segala-galanya untuk berdampingan dengan PAS, dalam masa yang sama mengecam parti itu kerana berbaik-baik dengan DAP.

Sedangkan ia merupakan sesuatu yang tidak mungkin akan berlaku lagi kerana UMNO sudah berada di
puncak kezaliman dan kerosakan yang nyata.

Keyakinan itu ditegaskan beliau dengan analogi mudah dengan membandingkan gaya kehidupan kebanyakan para pemimpin UMNO dengan DAP.

'UMNO lancar (serangan) segala-gala dengan PAS. (dakwanya) Kenapa tidak bersama kami Barisan Nasional. Saya nak (jawab) bagi contoh. (katakanlah)Ada dua pemimpin. Satu UMNO, yang satu lagi DAP. UMNO ajak pergi Hadyai (berhibur).

Manakala DAP pula ajak pergi minum kat warong. Nak ikut siapa? Kami tak benarkan pergi ke tempat maksiat !' ujar Ahli Jawatankuasa PAS Pusat itu lagi.

Kira-kira 500 jemputan hadir mendengar sesi penerangan beliau itu beserta menikmati Jamuan Baryani Gam tajaan Zainuddin Catering."

selatan online/-

Tiada ulasan: