29 Disember 2011

Lelaki Maut Dihempap Penyangkut Besi Lif

4 Safar 1433H. [MOD] -

KUALA KANGSAR: Seorang lelaki mati dihempap penyangkut besi lif ketika hendak menghantar perabot di tingkat atas sebuah kedai perabot tiga tingkat di Jalan Raja Chulan di sini Khamis.

Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar, Supt Abdul Gaffar Muhammad berkata, kejadian berlaku pada pukul 10 pagi ketika Mohd Abdillah Khairuddin, 27, berada di dalam lif dengan muatan perabot untuk dihantar ke tingkat atas.

"Tiba-tiba lif tersebut terjatuh ke bawah, manakala penyangkut besi itu menghempap kepalanya menyebabkan mangsa meninggal dunia di tempat kejadian," katanya kepada pemberita di sini Khamis.

Kejadian disedari oleh majikan Mohd Abdillah yang kemudian melaporkannya kepada polis.

Abdul Gaffar berkata siasatan awal mendapati kejadian itu dipercayai berlaku akibat bebanan yang berat menyebabkan tali rantai lif itu putus dan penyangkut besi berkenaan menghempap mangsa.

Polis mengklasifikasikan kes tersebut sebagai mati mengejut, katanya.

Dalam kejadian lain, seorang remaja berusia 13 tahun terbunuh selepas motosikal yang ditungganginya terbabit dalam kemalangan dengan sebuah lori di Km 1 Jalan Sitiawan-Lumut pada Rabu.

Muhamad Asrul Muhamad Azizan berasal dari Kampung Acheh yang mengalami cedera parah meninggal dunia ketika dirawat di Hospital Manjung pada pukul 11.50 pagi, Rabu. - BERNAMA

Tiada ulasan: