29 Disember 2011

Terpedaya iklan Internet

4 Safar 1433H. [MOD] -

SEREMBAN - Seorang wanita rugi RM510, ditipu selepas membeli makanan dan barangan penjagaan kucing melalui sebuah laman web, baru-baru ini.

Mangsa yang mahu dikenali sebagai Ina, 29, berkata, dia menyedari dirinya tertipu kerana barangan dipesan tidak diterima selepas membuat pembayaran.

Menurutnya, dia tertarik dengan iklan di laman web berkenaan kerana menawarkan harga murah.

“Saya kemudiannya meng­hubungi pengiklan terbabit, dikenali sebagai Muhd Azmi dan menetap di Selangor, untuk mendapatkan maklumat lanjut.

“Selepas berbincang dengannya, saya bersetuju memasukkan RM510 dalam akaunnya pada 15 Disember lalu, untuk pembelian dua jenis makanan kucing seberat 20 kilogram dan ubat kutu sebanyak lima kotak,” katanya, di sini, semalam.

Ina yang bekerja sebagai penjawat awam berkata, selepas memasukkan wang berkenaan, dia menghubungi Muhd Azmi dan dia berjanji menghantar barang dipesan melalui pos dalam tempoh beberapa hari.

Bagaimanapun menurutnya, selepas beberapa hari, barangan berkenaan tidak diterima dan usaha menghubungi lelaki terbabit juga gagal.

“Sebelum ini saya sering membeli barangan di Internet tetapi tidak pernah di tipu.

“Pengalaman ini membuatkan saya serik dan berharap pihak berkuasa mengambil tindakan tegas terhadap suspek,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin mengesahkan menerima mengenai laporan berkenaan.

Sinar Harian

Tiada ulasan: