08 Februari 2012

Calon: PAS belum buat keputusan muktamad

15 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR, 8 Feb: Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata, PAS belum membuat keputusan muktamad tentang calon-calon yang akan bertanding dalam pilihanraya umum nanti.

Oleh itu, sehingga kini belum putus lagi sama ada Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub akan bertanding di Johor atau kekal di Kelantan.

“Begitu juga soal siapa yang akan menjadi Menteri Besar Johor belum lagi dibincangkan di kalangan Pakatan Rakyat atau di peringkat pimpinan PAS Pusat.

“Ini kerana, soal siapa yang akan menjadi MB Johor hanya diputuskan setelah pilihan raya selesai dan Pakatan Rakyat memenangi pilihan raya tersebut,” kata Mustafa dalam kenyataannya hari ini.

Sehubungan itu, katanya, pihak media khasnya Sinar Harian tidak sepatutnya membuat spekulasi siapa bakal menjadi MB Johor sebagaimana laporan mereka hari ini.

“Sehingga kini, kita hanya berbincang soal bagaimana mahu memperkuatkan PAS di Johor dalam pilihan raya umum akan datang dan nama Salahudin hanya disebut sebagai salah seorang calon untuk menjadi pemangkin PAS di Johor,” kata beliau.

harakahdaily/-

Tiada ulasan: