24 April 2012

Lelaki kes dera dicari

2 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

KUALA TERENGGANU - Polis kini sedang mengesan seorang lelaki yang dipercayai terbabit dalam kes dera melibatkan anak teman wanitanya berusia dua tahun di Kampung Tualang, Manir, Jumaat lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam itu, lelaki berusia 31 tahun dan tidak bekerja itu dipercayai memukul mangsa, Mohd Danish Aiman Abdullah selepas berang dengan kanak-kanak itu yang dikatakan terlalu aktif.

Ketua Polis Terengganu, Datuk Jamshah Mustafa berkata, lelaki terbabit melarikan diri sebaik menyedari teman wanitanya yang berusia 22 tahun membuat laporan polis berhubung kejadian itu.

“Bagaimanapun, kami yakin lelaki berkenaan masih bersembunyi di negeri ini dan kini usaha menjejaki sedang dipergiatkan,” katanya selepas melawat kanak-kanak malang itu di wad Hospital Sultanah NurZahirah (HSNZ), semalam.

Menurut Jamshah, siasatan awal mendapati lelaki itu memiliki 10 rekod jenayah lampau termasuk rusuhan, culik, dadah dan lain-lain jenayah.

Katanya, kerjasama orang awam menjejakinya amat dialu-alukan dan kepada mereka yang mempunyai maklumat terkini diharap dapat menghubungi balai polis berhampiran.

Mohd Danish Aiman yang mengalami pendarahan otak dipercayai akibat ditampar kini dilaporkan stabil selepas selamat menjalani pembedahan pada petang Sabtu lalu.

Sinar Harian

1 ulasan:

wellfxsystem berkata...

muka pun macam muka penjahat