14 Mei 2012

Bohong puak hina Islam kata pelihara Islam

22 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR: Pembohong besar jika pemimpin yang menghina Islam mendakwa pihaknya yang memelihara kesucian Islam, kata Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub.

"(Perdana Menteri, Datuk Seri) Najib (Tun Razak) cuba memberikan gambaran bahawa Umno yang diketuainyalah yang memelihara kesucian Islam dan apabila Islam diasak beliau mendakwa pula kononnya Umnolah yang pertahankan.

"Dakwaan itu adalah antara dakyah dan bohong terbesar Presiden Umno itu," kata beliau.

Najib, katanya, mungkin sudah lupa penghinaannya terhadap Allah, Islam dan umatnya tetapi umat Islam yang mematuhi Allah tidak lupa penghinaannya itu.

Salahuddin berkata, sukar untuk dilupakan kenyataan Najib yang mendakwa "negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan".

Najib menyatakan demikian kepada wartawan pada 20 April 1983.

"Kenyataan itu bukan sahaja menghina undang-undang Islam malah menghina Islam dan Allah s.w.t. yang mencipta undang-undang Islam," tegas Salahuddin.

Pada 20 April 1992, Najib juga menyatakan, "kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawabkan jika berlaku huru-hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu. Rakyat harus menyoal perlaksanaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan, pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu".

Kepada Salahuddin, kenyataan Najib itu sekaligus memperlihatkan sikap permusuhannya terhadap undang-undang Islam.

"Memusuhi undang-undang Islam samalah seperti memusuhi Islam dan Allah yang hanya mengiktiraf Islam sebagai satu-satunya cara hidup di sisi-Nya," tegas beliau.

Harakah Daily

Tiada ulasan: