14 Mei 2012

Pemuda maut, cubaan memotong gagal

22 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

JENGKA 17 - Seorang pemuda maut dalam satu kemalangan jalan raya di Kilometer 41.9 Jalan Bandar Jengka-Temerloh, apabila kereta yang dipandu terbabas dalam cubaan memotong sebuah kenderaan di hadapannya.

Mangsa, Othman Abdullah, 34, dipercayai dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Felda Jengka 17, meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan teruk di kepala dan badannya.

Ketua Polis Ibu Pejabat Polis Daerah Maran, Deputi Superintendan Ahmad Johari Shahabudin berkata, kejadian berlaku sekitar jam 12 tengah malam, kelmarin.

Menurutnya, mangsa yang memandu Proton Wira dikatakan cuba memotong Proton Gen2 di hadapannya, tetapi gagal lalu terlanggar bahagian belakang kereta Gen2 berkenaan.

“Selepas pelanggaran tersebut, kereta mangsa terbabas ke sebelah kanan jalan dan memasuki sebuah ladang,” katanya.

Difahamkan pemandu Gen2 berkenaan dilaporkan selamat.

Adik mangsa, Mohd Sabri Abdullah, 27, berkata, dia mendapat tahu mengenai kemalangan yang menimpa abangnya menerusi seorang rakan.

“Ketika itu, saya baru pulang dari berniaga di pasar malam. Tiba-tiba saya mendapat panggilan telefon daripada rakan saya.

“Memang terkejut mendengar apa yang menimpa abang saya, lalu bergegas ke tempat kejadian dan ketika itu saya diberitahu arwah sudah tiada,” katanya.

Menurutnya, arwah sebelum kejadian telah belanja rakan-rakannya, malah dia tidak pernah bertanya apa-apa berkenaan durian runtuh yang diumumkan kerajaan sebelum ini.

Mangsa anak sulung daripada tiga beradik selamat dikebumikan pagi semalam di Tanah Perkuburan Islam Felda Jengka 17.

Sinar Harian

Tiada ulasan: