15 Mei 2012

Warga emas maut dirempuh 4X4

23 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

KUALA BERANG - Seorang warga emas maut setelah motosikal jenis Modenas Kriss yang ditungganginya dirempuh sebuah pacuan empat roda (4X4) hingga menyebabkan mangsa melambung sejauh kira-kira 12 meter, di sini, lewat petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 6.40 petang di Kilometer 1 Kampung Gaung-Teris itu, mangsa, Hassan Ibrahim, 62, dari Teluk Pulau Rusa, Kampung Telaga, dipercayai baru keluar dari lorong kecil yang terletak di sebelah kiri menghala ke Kuala Berang.

Timbalan Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Asisten Superintendan Mohd Rosli Mohd Amir berkata, ketika itu datang sebuah pacuan empat roda dipandu seorang lelaki berumur 43 tahun berasal dari Kuantan, Pahang dari arah Sungai Tong menuju ke Kuala Berang.

“Sebelum kejadian, mangsa dikatakan baru keluar dari sebuah lorong kecil. “Kita tidak pasti sama ada dia ingin menyeberangi jalan ataupun ingin membuat pusingan U,” katanya ketika ditemui Sinar Harian, di sini, semalam.

Mohd Rosli berkata, berdasarkan kesan kemalangan, didapati pacuan empat roda tersebut mengalami kerosa-kan sebelah kiri bahagian depan kenderaan.

“Akibat kemalangan berkenaan, mangsa dan motosikalnya tercampak. “Mangsa dikejarkan ke hospital dan dipercayai meninggal dunia ketika dalam perjalanan akibat kecederaan parah di bahagian kepala,” katanya.

Menurutnya, hasil siasatan lanjut juga mendapati, mangsa mengalami pendarahan dalam perut, patah tengkuk, tulang rusuk kanan dan betis kanan.

“Pemandu pacuan empat roda tersebut terlebih dahulu melarikan diri. “Bagaimanapun, dia dipercayai sudah membuat laporan polis di Kuantan, Pahang malam semalam sebelum tampil ke IPD Hulu Terengganu, pada hari sama,” katanya.

Dalam perkembangan berkaitan, Mohd Rosli turut menasihatkan pengguna jalan raya agar peka kepada kenderaan kecil.

“Penunggang motosikal pula harus sentiasa berwaspada dan berhati-hati bagi mengelakkan kemalangan,” katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: