20 November 2012

Terkejut diacu pistol

6 Muharram 1433H. [MOD] -

MUSNAH...keadaan kenderaan Kam yang hangus dijilat api.
MUSNAH...keadaan kenderaan Kam yang hangus dijilat api.
BEGINI...Kam menunjukkan bagaimana  penjenayah mengacukan pistol 
ke arahnya.
BEGINI...Kam menunjukkan bagaimana penjenayah mengacukan pistol ke arahnya. 
 
SUBANG JAYA: Seorang jurutera hampir maut apabila kenderaan pacuan empat roda dipandunya terbalik sebelum terbakar ketika cuba melepaskan diri daripada dikejar dua lelaki menaiki kereta Proton Wira yang mengacukan pistol ke arahnya di Lebuhraya Persekutuan di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 9.30 malam itu, Kam Peng Wah, 53, terselamat selepas merangkak keluar dari Toyota Harrier dipandunya sebelum kenderaan berkenaan meletup dan terbakar di susur keluar Lebuh Raya Persekutuan ke Subang Jaya di sini, kelmarin.

Kam yang ditemui wartawan di tempat kejadian, mendakwa tidak menyedari kehadiran kereta dinaiki dua penjenayah terbabit sehinggalah seorang daripada mereka mengacukan pistol ke arahnya ketika dia berada di lorong kanan.

“Ketika kejadian, saya baru mengeluarkan wang RM2,000 dari mesin juruwang automatik (ATM) berdekatan dan tidak sedar diekori sesiapa.

“Ketika mahu memasuki susur keluar ke Subang Jaya, saya menyedari sebuah Proton Wira mengekori rapat di belakang dan apabila memotong kenderaan saya, seorang daripada mereka mengacukan pistol ke arah saya,” katanya yang masih gementar ketika ditemui.

metro/-

Tiada ulasan: