25 Januari 2013

Pelajar rentung dalam kereta selepas dirempuh pacuan empat roda

S Lavindra13 Rabi'ul Awal 1434 H. [MOD] -

Bomba mengeluarkan mayat mangsa di tempat duduk pemandu, lewat petang semalam.
 
KLANG SELATAN - “Beberapa minit sebelum itu, Lavindra ada menghubungi saya minta saya belikan petrol. Dia beritahu keretanya kehabisan minyak di lebuh raya Kesas,” kata Suren mengenai panggilan terakhir diterima daripada mangsa, S Lavindra, 25, yang meninggal dunia dalam kebakaran kereta, di sini.

Suren berkata, tiada apa-apa perkara pelik dimaklumkan mangsa melainkan agar cepat membelikan petrol.

"Saya segera ke stesen minyak di Bandar Puteri sebelum bergegas ke lokasi Lavindra berada namun saya rasa tidak sedap hati dan mengesyaki sesuatu berlaku apabila orang ramai mengerumuni keretanya.

"Bomba memaklumkan ada lelaki terbakar dalam kereta dan sebaik tahu nombor pendaftaran serta sah ia milik Lavindra, jantung saya bagaikan tercabut. Tidak sangka baru sekejap tadi dia menghubungi saya, kini dia sudah meninggal dunia,” katanya.

Dalam kejadian lewat petang kelmarin, hasrat seorang penuntut tahun akhir jurusan Kejuruteraan Telekomunikasi sebuah kolej swasta di Cheras pulang menemui keluarga sempena cuti umum semalam tidak kesampaian.

Hasratnya berakhir tragedi menyayat hati apabila mangsa terbakar dan rentung dalam kereta di Kilometer 19.5 lebuh raya Kesas berdekatan susur ke Bandar Botanic dari arah Shah Alam menghala Pelabuhan Barat.

Dalam kejadiam kira-kira jam 4.20 petang itu, kereta mangsa dirempuh dari belakang oleh sebuah kenderaan lain dipandu seorang wanita.

Menurut Suren, dia yang berkawan baik sejak tujuh tahun lalu tidak menyangka mangsa meninggal dunia dalam keadaan tragis dan tidak akan melupakan peristiwa ngeri itu.

"Lavindra memang seorang yang peramah dan suka membantu rakan-rakan. Dia dijangka menamatkan pengajiannya tidak lama lagi dan Oktober ini juga dia dijadualkan hadir konvokesyen.

“Namun impian sahabat saya yang juga anak kedua daripada empat beradik itu tidak kesampaian,” katanya yang menemui mendiang buat kali terakhir Sabtu lalu, ketika mangsa pulang bercuti di kediaman keluarganya di Pelabuhan Klang.

Sementara itu, Ketua Trafik yang juga Ketua Bahagian Ketenteraman Awam (KBKA) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Selatan, Deputi Superintenden Rosly Abd Rahman berkata, rempuhan Toyota Fortuner itu menyebabkan Proton Saga yang dinaiki mangsa berpusing beberapa kali sebelum meletup.

“Letupan itu disusuli dengan percikan api yang mula membakar belakang kenderaan dan mangsa dipercayai gagal keluar daripada kenderaannya kerana disyaki terhidu asap dan pengsan.

“Difahamkan orang awam yang melihat kejadian itu cuba membantu mangsa keluar daripada kereta namun gagal ekoran kebakaran berlaku pantas," katanya.

Menurutnya, bomba yang tiba di lokasi kejadian berusaha memadamkan kebakaran dan mayat mangsa ditemui rentung dalam keadaan terbaring di tempat duduk pemandu.

“Mangsa yang rentung dihantar ke Bilik Mayat, Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) untuk bedah siasat,” katanya.

Dalam pada itu, beliau berkata, saksi kejadian diminta tampil ke Balai Trafik Klang Selatan atau menghubungi Pegawai Penyiasat Trafik, Inspektor Khairul Naim Saufy menerusi 03-33722222 untuk membantu siasatan.

sinar/-

Tiada ulasan: