23 April 2013

Idham Lim: Saya akan usahakan bas baru laluan Kuala Kangsar ke Simpang Tiga

12 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -

KUALA KANGSAR: Kerajaan baru di bawah Pakatan Rakyat akan mengusahakan bas yang lebih baru dan selesa kepada rakyat bagi laluan Kuala Kangsar ke Simpang Tiga Beruas. Demikian antara penegasan yang dibuat oleh Calon PAS Parlimen Kuala Kangsar, Drs. Khalil Idham Lim semasa menyampaikan ucapan dalam ceramah penerang di Markaz Zon Manong di Pekan Manong di sini.


Tawaran tersebut mewarnai Kempen PRU 13 Parlimen Kuala Kangsar oleh jentera PAS yang semakin rancak dengan pebagai bentuk kempen yang lain.



"Dengan bantuan dari kementerian dan agensi yang berkaitan saya akan usahakan bas yang lebih selesa kepada masyarakat dikalangan pelajar, ibu tunggal dan berbagai lapisan masyarakat yang menggunakan bas itu", tegasnya.



Beliau mendedahkan bagaimana beliau telah menaiki bas syarikat Wai Thong tersebut yang disifatkan terlalu uzur dan merisikokan penumpangnya dikalangan orang biasa dan pelajar sekolah kepada kemalangan.



"Bas tersebut sudah berusia 50 tahun dan selayaknya sudah berada di muzium" katanya.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Teringat masa sekolah kat Idrisiah nak balik ke Kg Gajah. Kene naik bas ni ke Smpng Tiga. Seat dia boleh melantun2. hhaaa