13 Mei 2013

Pemandu bas nyaris maut

3 Rejab 1434 H. [MOD] -

Pemandu bas nyaris maut
Bas dipandu Perakash terhumban ke dalam longkang selepas terbabas dan melanggar tiang elektrik.
Pemandu bas nyaris maut
Gambar kecil: Ka Hoo.
 
CHUAH - Seorang pemandu bas sebuah syarikat pelancongan nyaris maut apabila kenderaan yang dipandunya terbabas sebelum merempuh tiang elektrik dan terhumban ke dalam longkang di Kampung Chuah di sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian sekitar jam 4.30 pagi, mangsa, V Perakash memandu berseorangan dalam perjalanan balik ke rumahnya di Kampung Sawah, Chuah selepas habis bertugas.

Ketika kejadian tiada saksi kerana lokasi yang agak jauh dari kediaman penduduk dan pemandu hanya dibantu 10 minit kemudian oleh orang awam yang melalui kawasan tersebut sebelum menghubungi ambulans.

Penyelia bas syarikat pelancong itu, Tan Ka Hoo, 53, berkata, beliau hanya mengetahui kejadian itu apabila dihubungi oleh Perakash pada jam 5 pagi tadi (semalam).

“Mujur ketika kejadian, bas ini tidak membawa penumpang dan Perakash hanya cedera di kaki.

“Sejak hampir dua tahun Perakash bekerja sebagai pemandu di syarikat ini, dia belum pernah terlibat dengan kemalangan jalan raya. Walau bagaimanapun kami akan menyiasat punca kejadian ini sama ada kecuaian pemandu atau pun masalah teknikal bas," katanya.

Menurutnya, pihaknya juga akan membuat laporan polis terlebih dahulu dan menyerahkan kepada pihak berkuasa untuk tindakan selanjutnya.

Katanya, Perakash dibawa ke Hospital Port Dickson untuk menerima rawatan dan dirawat sebagai pesakit luar.

sinar/-

Tiada ulasan: