13 Mei 2013

Sekitar Himpunan "Blackout" 505 Negeri Perak

3 Rejab 1434 H. [MOD] -

Himpunan "Blackout" Negeri Perak, Di Hadapan Ibu Pejabat Parti KeADILan Rakyat Perak, Medan Istana, Ipoh, Perak malam tadi 12hb Mei 2013....sambutan dianggarkah dihadiri lebih 30,000 0rang.

Walaupun Bernama menyiarkan satu laporan semacam untuk menakut-nakutkan rakyat untuk hadir pada himpunan itu namun ianya telah mendapat sdambutan yang luarbiasa dari rakyat Perak.

Kenyataan Bernama di petik sebagai berkata Ketua Polis Perak Datuk Mohd Shukri Dahlan berkata polis tidak meluluskan permohonan bagi Perhimpunan Bantah 505 peringkat negeri Perak kerana tidak menepati syarat-syarat di bawah Akta Perhimpunan Awam. 
    
Beliau berkata penganjur perhimpunan itu sepatutnya membuat permohonan kepada Ketua Polis Daerah Ipoh dalam tempoh 10 hari sebelum tarikh perhimpunan. 

"Jika Penganjur terus mengadakan perhimpunan maka itu akan jadi satu perhimpunan haram," katanya ketika dihubungi semalam.

Mohd Shukri menasihatkan orang ramai agar tidak mengambil bahagian dalam perhimpunan tersebut di Medan Istana di Ipoh.

Realitinya sepanjang himpunan berlangsung berlaku apa disebaliknya di mana pihak Poslis lah yang telah menjaga keselamatan dan lalulintas dengan baik dan pengerusi majlis mencuri sedikit peluang dengan mengajak hadirin untuk memberi kredit dengan mengajak yang hadir memberi tepukan gemuruh kepada pihak keselamatan yang memberi kerjasama yang baik itu.


Sumber gambar : http://omakkau.blogspot.com/

2 ulasan:

Awanama berkata...

Apa pun kita kena bersyukur dengan kepimpinan yang ada sekarang. Negara kita aman jika nak dibandingkan dengan negara luar. Kenapa kita plak nak buat huru hara. PRU 13 dah pun dilaksanakan berlandaskan undian demokrasi. Pemimpin yang dah menang buat jelah keje tue...laksanakan apa manifesto yang dah dijanji nak buat.So...yang korang nak buat hal demo sana sini apa hal?

Awanama berkata...

yang paling pelik sekali..x de sorg pon wakil pr time mengundi yg mengaku....blackout tak terjadi pon....bangla banyak2 pon x jumpa....kt dlm facebook ngan youtube je bukti diorang.... aku x percayalah ngan orang2 camni...magic jek alasan diorg....