08 Mac 2009

Halang sidang DUN artinya suruh diadakan pilihanraya ?

Selasa 3 Mac yang lalu, Zambry Abdul Kadir memperoleh perintah Mahkamah Tinggi bagi menghalang Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) daripada memanggil sebarang persidangan dewan itu lagi.

Dengan keputusan ini berarti memberi laluan kepada satu Pilihan raya tanpa kita sedar. Melarang diadakan sidang arti menyuruh diadakan pilihanraya.

Perintah itu dikeluarkan oleh Pesuruhjaya Kehakiman, Ridwan Ibrahim setengah jam lalu selepas mendengar permohonan baru yang dikemukakan oleh pasukan peguam Zambry dan enam Exco yang lain pagi tadi.

Keputusan diumumkan kira-kira 4.45 petang. Lucunya pada sebelah paginya Sidang DUN yang ditelah dipanggil oleh Speaker telah berjalan dengan lancar dan meluluskan 3 usul walaupun dibawah sebatang pokok dan tanpa meja dan kerusi, ianya tetap sah mengikut majoriti banyak pihak.

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam...YB ..betul bila speaker dilarang maka macamana DUN nak bersidang..mugkin ameno tak kaji lagi..depa dah silap..cuma hati2..speaker tu kena dijaga..jangan masuk perangkap si sinfool kes anwar tu..pasti unit amal yg kawal tu betui2 kaw punya..takmakan duit..nanti macam2 depa boleh buat kat speaker...dadah ke..seksual ke..senjata api ke..cume kena waspada..depa ni snggup buat ape aje,,kira macam simon peresle...

Tanpa Nama berkata...

Apa yang mereka takut nak bubarkan DUN tu. Kan semua nya kuasa ALLAH, kita perlu usaha sahaja tetapi ALLAH yang menentukan segala nya. Kenapa UMNO/BN tak percaya ke?
YB, Lawan tetap Lawan.

Tanpa Nama berkata...

ASSALAMUALAIKUM... YB. SAYA orang bagan tiang. parit haji awi. sekarang saya kat kuala lumpur. YB ada tak cara untuk atasi masalah kecurian cabel telefon di kawasan bagan tiang n tanjong piandang yang kerap berlaku. bukan apa YB, saya nak sangat masuk interner kerumah saya.maslahnya cabel telefon asyik kena curi.broadband lembap.bukan apa sekurang2nya kami penduduk sini dapat maklumat2 terkini dengan lebih jelas.

lagi satu YB macam mana dengan projek2 tali air dan menukar longkang-longkang saliran air kesawah...? masih berjalan atau sudah berhenti selepas kudeta zambri pegang sekarang.

bukan apa YB kat parit HAJI AWI jalan belum turap dan terlalu teruk berbanding jalan-jalan yang lain.

lagi satu YB, saya mewakili penduduk parit haji awi bawah terharu sangat-sangat kerana jalan hanya di turap sehingga kerumah penyokong UMNO sahaja.walhal terlalu banyak rumah-rumah yang ada di dalam sana. tak silab saya hanya satu sahaja rumah yang dikatakan penyokong UMNO. jalan nie di turap masa UMNO pegang dulu. hanya lebih kurang 100meter sahaja jalan nie di turap.untuk pengatahuan YB terlalu banyak rumah-rumah penduduk di dalam tu dan selalu menjadi laluan van kilang untuk mengambil pekerja kilang. antara penduduk di parit haji awi ini mgkin YB kenal seperti arwah ustaz bashiron, haji sabran, haji ali,ismail dan ramai lagi.

memang saya perhatikan jalan nie sahaja yeng belum di turap berbanding parit-patir yang lain.

saya harap nanti YB dapat lihat apa yang saya katakan tadi.

apa-apa maklumat, YB boleh emailkan saya., nie email saya



aamadjugak@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

ORANG SALAH MEMANG TAKUT...UMNO DASAR PENIPU...PENGKHIANAT BANGSA...BTUL YB,LAWAN TETAP LAWAN..SAYA YAKIN FIRMAN ALLAH INI PASTI BERLAKU SUATU MASA NANTI
"...SESUNGGUHNYA YANG SALAH ITU SEMEMANGNYA SATU PERKARA YANG TETAP LENYAP"[SURAH AL-ISRA',AYAT81]
SUBHANALLAH!!!

Unknown berkata...

Salam ziarah,blog yang menarik,semoga Allah istiqomah kita dalam apa juga urusan..jemput muzakarah di blog saya..dan sila add blog saya..tq

Unknown berkata...

assalamualaikum...YB tolong musnahkan komen tanpa nama berkata 21:52:00 .saya rasa dia tersalah masuk dalam blog YB nie.tolong ya YB. orang seperti ini tak perlu ada.