04 Ogos 2009

GAMBAR GAMBAR SEKITAR HIMPUNAN MANSUH ISA 1 OGOS

Sumber oleh : http://greensocialis.blogspot.com.























































































































































12 ulasan:

Awanama berkata...

Hebat dan semangat tengok gambar tapi apa kan daya aku dah tua nak pergi , sokong dan terus sokong perhimpunan ini takbir!

Awanama berkata...

semangat semakin membara bila dh kena gas n air water canon tu,ape pn sy berpuas ati dengan semua tenaga pemuda yg sngt ramai pada demo trsbut,HAIBAR2 YAYAHUD!!!!!!TAKBIR!!!

Awanama berkata...

demokrasi malaysia diratah oleh bangsat polis yang tak tahu apa itu keaaman dan demokrasi ,polis jadi balaci umno ,bangun anak muda malaysia bersatu dalam saf baru haran kita umbangkan rejim unmon sekutunya hapuska nisa untuk keadilan dan keamanan sejagat .takbirrrrrrrrrrr

Awanama berkata...

Kenapa perlu di maki polis yg melaksanakan tanggungjawab.Adakah anda mampu jadi seperti anggota2 keselamatan yang cekal menjaga keamanan negara,dan tahap ketahanan mental yang tinggi mengorbankan jiwa dan raga..Tanggungjawab mereka murni..Anda suka melihat negara ini kucar kacir,punah ranah kan..Di lihat dari demonstrasi ini ramai dikalangan org2 melayu,agama islam lagi dimana hati2nya yg kasar penuh dgn provokasi.Bangsa lain hanya melihat dan mentertawa akan kebodohan org melayu bergaduh sesama sendiri.Mereka hanya menanti utk memancung org2 melayu kita,seterusnya menindas kita.tunggu dan lihat laa wahai pejuang2 GMI yg pendek akal ini.Bersyukur lah kenikmatan keamanan yg diberi.Ikut lah saluran yg betul,bukan membabi buta sebegini..Habis rezeki org,harta2 awam..Jiwa kental sgt ke?mental cukup kuat ke?Setakat provokasi dan laung2an baik hentikan lah,Kite bersatu sesama melayu lagi baik,dari bekerjasama dgn cina laknaktullah..sayangi lah tentera,polis dan semua anggota keselamatan yg bertanggungjawab menjaga keharmonian negara malaysia tercinta ini.

Awanama berkata...

salam,saya sangat setuju dengan mereka yang menyokong bantahan yang dibuat demi kepentingan setiap insan..tapi saya paling xsuka bila ada blogger ckap sape yang join demo ni orang bodoh! sedangkan saya rasa mereka lah yang bodoh itu sebab mereka tak turut serta dalam perhimpunan tersebut dan rasa sendiri bagaimana semangat jihad berkobar ketika di sembur gas pemedih mata dan water canon..Ada yang cakap malu kat rakyat luar negara..nampak sangat tak tahu ape2..sedangkan rakyat luar pun menuntut,keadilan dan ape2 pun dengan b'demo..kate negara b'demokrasi,so, tak de hak kerajaan nak halang suara rakyat..Hidup reformasi!! takbir!!

Awanama berkata...

sebenarnya sapa yg memancung bangsa sendiri , bangsa kita yg berkuasa lah sebenarnya yg memancung bangsa sendiri. dari kita bersatu kerana melayu utk menjaga kepentingan orang yg berkuasa, baik bersatu kerana islam dan kerana allah tu yg lebih penting. ni nak bersatu kerana melayu ni semua alasan aje.

Awanama berkata...

Beritahu anak cucu supaya jangan jadi POLIS yang menyokong kerajaan yang korup!

Awanama berkata...

assalamua'laikum.. alhamdulillah, pertama kali sertai demo, makin membara semangat menentang kebatilan.. KAMI BUKAN ANTIKERAJAAN, tapi KAMI ANTIKEZALIMAN.. tolonglah faham.. kami bukan ggu periuk nasi saudara2 seakidah yang meniaga kat situ, kalau TUAN ada kat tempat kejadia, pasti TUAN tau apa yg terjadi sebenarnya.. kami hanya berjalan dalam kelompok yang ramai, ikut jalan besar, bukan nak ganggu sape2, tapi orng wat roadblock, dia yang tak bagi kami lalu.. so, ape inisiatif kami? ALLAH bagi akal utk fikir.. kami berzikir, n dapat ilham utk berfikir jalan lain.. kami hanya berjalan dalam keadaan tenang dalam kawasan pasar malam, bukan merosakkan gerai2 yang ada.. malah, ramai jugak yang sokong n bagi laluan pada kami.. BUKAN SALAH KAMI.. kenapa berlakunya kekecohan??? bilamana gas pemedih mata mula dilepaskan, dan yang jadi mangsa, semua orang awam, termasuk kami..masa tu baru kecoh, sebab orang awam duk kalut cari air, n tak tau cara nak kurangkan kepedihan tu.. masa tu memang kalut... ok, berbalik kepada gas n watercanon tadi.. apa motif guna smua tu?? kami hanya berbekalkan wudhuk, doa, slogan, air mineral, n garam je.. bukan bawa kereta kebal, n16, atau pedang ke apa ke.. kami tak bawak apa2 lah.. so, nape perlu gune kekerasan?? nama pon demo aman.. bukan rusuhan.. kalau rusuhan, mesti dah bawak kapak, pedang, parang, tombak.. hehe... pape hal, LU PIKIR LA SENDIRI.. ini je yang mampu kami buat.. salam kasih persaudaraan ISLAM

Awanama berkata...

Yaaa.... teruskan berdemonstrasi!! Nnt bila PR dh pimpin M'sia, tgk lah org UMNO plak nak berdemonstrasi!! Tgk mcm mana polis2 yg korg kata korup tu bertindak! Tgk lah sape yg kecoh sbnrnya.. KORG ke polis?? LU PIKIR LAH SENDIRI!! Otak letak lutut semua!! Saya yg cintakn keamanan...

Guntar Gemuruh berkata...

Peace to all of you..

Nothing will ever change those of otak kemetot(third class people's mind). The TV3,Utusan melayu(utusan haprak) are their God Saying.Thus nothing that PAKATAN RAKYAT do will pose the truth unless it's something that Barisan NAJISional get benefit from.

O those who say to us who support the GMI "otak letak lutut semua".Bear in mind,you are the last one who will be put in ISA,then you should beg us GMI supportes to release you from the hell ISA,so then no one will hear you.
Oh ho ho.So tragic..

Awanama berkata...

Aku sebagai anggota keselamatan mendoakan agar PR yg di agung-agungkan dgn cara menghasut menipu,mengeji mengata pd kerajaan yg zalim, kerajaan yg bodoh, anjing laa dll. serta sikap mengadu domba ini terus berjaya memerintah negara malaysia tercinta suatu hari nanti..Dan lihat la di ketika itu BN sbg pembangkang berdemo, dan di lanyak anjing2 PR.dan di ketika itu lihat laa ape yg dijanjikan PR pd rakyat,laungan negara berkebajikan tertunai atau tidak.Aku sbg org p.pinang rase tertindas spt mana DAP memerintah sana,dan bila lah akan kembali sedia kala..Nyesal tak berguna,nasi menjadi bubur..penang di kuasai bangsa cina..Di ketika pemerintahan PR nanti lihat la pelbagai tuntutan luar kotak pemikiran kita bangsa melayu daripada bangsa yg bermastautin di malaysia atas ihsan kemanusiaan org melayu zaman dahulu kala menerima india dan cina di sini,membentuk masyarakat majmuk..

Awanama berkata...

KPD TANPA NAMA...SEBELUM NI MELAYU KE PERINTAH PP...SAPA YANG BAGI RUANG KAT CINA PERINTAH..BUKA PARLIMEN/DUN BARU SEMUA BAGI KAT CINA..FIKIR-FIKIR KAN LAH..BILA KALAH DLM PRU SALAH MELAYU SOKONG PR..TENGOK LAH JADI WAKIL RAKYAT TAK SAMPAI SEPENGGAL RUMAH JUTA-JUTA..DULU PUN NAMPAK PAK TURUT SAJA APA GERAKAN KATA..