10 Februari 2012

Suspek tikam pembantu kedai ke mahkamah

17 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -

KUALA TERENGGANU – Suspek utama dalam kejadian tikaman maut membabitkan seorang pembantu kedai di sebuah kedai tekstil di bangunan komersial Paya Keladi, Jalan Kampung Daik di sini, 1 Februari lalu, dihadapkan ke Mahkamah Majistret Kuala Terengganu di sini, semalam.

Tertuduh, Albert a/k Majang, 23, yang berasal dari Kampung Melikin, Serian, Sarawak, berdepan pertudu-han di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Berdasarkan pertuduhan, tertuduh didapati telah membunuh Wan Manisah Wan Mansor, 27, pada 1 Februari lalu kira-kira jam lapan malam, di tingkat bawah kedai UB Textile Sdn Bhd di Pusat Niaga Paya Keladi.

Dengan itu, dia telah melakukan suatu kesalahan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan. Jika disabitkan kesalahan, boleh diwkenakan hukuman diseksa dengan bunuh.

Tertuduh yang bertubuh ‘genit’ dan berpakaian lokap berwarna ungu bagaimanapun tidak membuat sebarang pengakuan sebaik pertudu-han dibacakan di hadapan Majistret Abdul Hayyi Salim manakala pendakwaan dilakukan oleh Ketua Unit Pendakwaan, Mohd Jazamuddin Ahmad Nawawi.

Abdul Hayyi kemudiannya menetapkan 18 Mac depan sebagai tarikh sebut semula.

Sinar Harian sebelum ini ada menyiarkan mengenai kejadian seorang pembantu kedai maut setelah ditikam bertubi-tubi oleh seorang lelaki dalam kejadian di sebuah kedai tekstil, 1 Februari lalu.

Akibat kejadian itu, mangsa mengalami kecederaan parah dengan terdapat enam tikaman pada kiri badan mangsa iaitu tiga di lengan dan tiga di bahagian belakang, meninggal dunia di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) jam 2.05 pagi, keesokannya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: