17 Mei 2012

Apex tekad bawa pulang Piala FA

25 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

KEKALAHAN 1-2 kepada Terengganu pada final Piala FA musim lalu pasti sukar diterima penjaga gol utama Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat lapor SITI ZUBAIDAH MAT ISA.

Namun, untuk edisi kali ini Khairul Fahmi atau lebih mesra dipanggil Apex bertekad untuk membawa pulang piala berkenaan ke Kota Bharu selepas The Red Warriors menempah slot ke perlawanan akhir menentang Sime Darby, Sabtu ini.

Bagaimanapun, Apex tetap waspada dan enggan memandang ringan keupayaan Sime Darby yang terkenal dengan gelaran The Giant Killer.

“Sime Darby bukan sebuah pasukan yang mudah dikalahkan. Lagi-lagi pada perlawanan akhir. Mereka pasti berikan tentangan habis-habisan kerana mana-mana pasukan yang bermain di perlawanan akhir pasti menampilkan corak permainan yang berbeza,” katanya ketika ditemui pada majlis pengumumannya sebagai duta Mister Potato di Shah Alam, semalam.

Selain Apex, penyerang kelab Pelita Jaya FC, Safee Sali dan pemain tengah Harimau Muda A, Nazmi Faiz Mansor turut dilantik sebagai duta produk berkenaan.

“Saya berharap dengan pelantikan sebagai duta, prestasi saya akan lebih bagus. Pada masa sama, menjadi inspirasi kepada anak-anak muda agar tidak takut menjadikan bola sepak sebagai kerjaya tetap,” kata Apex.

Sementara itu, Pengurus Penajaan dan Aktivasi, Mamee Double Decker (M) Bhd, Sharszany Shahry Abu Shahriman berkata, pemilihan ketiga-tiga pemain kebangsaan itu bertepatan dengan matlamat mereka dalam usaha membangunkan sukan bola sepak negara bermula di peringkat akar umbi.

Sinar Harian

Tiada ulasan: