12 Jun 2012

Mathijsen kembalikan semula sinar Oranje

22 Rejab 1433H. [MOD] -

BELANDA dijangka bangkit daripada kekecewaan apabila tonggak pertahanan utamanya, Joris Mathijsen dilaporkan sudah pulih sepenuhnya daripada kecederaan hamstring dan akan turun beraksi dalam perlawanan kedua saingan peringkat kumpulan B.

Mathijsen yang tidak dapat diturunkan dalam perlawanan pembukaan saingan Euro 2012 kini diharapkan mampu mengembalikan semula sinar kepada skuad kendalian Bert van Marwijk selepas mereka tewas kepada pasukan bukan pilihan Denmark 0-1 Sabtu lalu.

Akan menggantikan Ron Vlaar dalam pertemuan menentang Jerman esok, pemain tengah Malaga berusia 32 tahun itu dilihat menggalas cabaran besar untuk memastikan The Oranje memenangi perlawanan tersebut ataupun mereka terpaksa mengangkat kaki lebih awal sebelum layak ke perlawanan final.

Terdesak untuk mendapatkan kemenangan pertama mereka, Belanda yang berkongsi kedudukan sebagai pasukan pilihan dengan Jerman dalam kumpulan B dilihat akan berdepan dengan laluan sukar apabila bertemu dengan skuad kendalian Joachim Low yang kini berada di tangga teratas dengan tiga mata.

Sinar Harian

Tiada ulasan: