12 Julai 2012

Carroll jadi rebutan West Ham

22 Syaaban 1433H. [MOD] -

PEMILIK bersama West Ham United, David Gold dilaporkan bakal melakukan satu perpindahan sensasi bagi mendapatkan khidmat penyerang Liverpool, Andy Carroll, musim depan.

West Ham menyuarakan keinginan tersebut selepas pengurus skuad The Reds, Brendan Rodgers mendedahkan bahawa beliau bersedia untuk meminjamkan Carroll kepada mana-mana pasukan yang berminat.

Gold dipetik BBC berkata, "buat masa ini tiada rundingan yang berlaku antara kami dengan Liverpool."

"Namun, itu tidak bermakna kami tidak akan mendapatkan Carroll. Apa-apa pun kami tengah berusaha," katanya.

Carroll meninggalkan Newcastle apabila memilih untuk bersama Liverpool pada Januari 2011 dengan bayaran £35 juta (RM173 juta) dan telah menjaringkan 11 gol dalam 56 penampilannya.

Bagi mendapatkan Carroll, West Ham United dilihat bersedia untuk membayar gaji yang lumayan kepada Carroll iaitu berjumlah £80,000 (RM396,028) bagi tempoh pinjaman selama satu musim.

Bagaimanapun, penyerang England itu berazam untuk terus kekal bersama Liverpool meskipun perlu bersaing bagi merebut tempat dalam kesebelasan utama Liverpool.

Spekulasi itu bertambah hangat apabila sumber rapat Carroll mendedahkan: "Tiada peluang untuk Carroll meninggalkan Liverpool. Dia akan kekal di Anfield. AC Milan boleh melupakan hasrat mereka untuk mendapatkan Carroll."

"Carroll juga tidak akan menyertai Newcastle dan West Ham secara pinjaman atau sebaliknya." jelasnya lagi.

Sinar Harian

Tiada ulasan: