12 Julai 2012

Kemalangan: Penunggang remaja maut

22 Syaaban 1433H. [MOD] -

KOTA BHARU- Seorang bapa tidak dapat menahan sebak melihat mayat anak lelakinya terbaring kaku di atas jalan setelah terlibat kemalangan di jalan Pengkalan Chepa-Kota Bharu, di sini, semalam.

Lelaki terbabit, cuba ditenangkan ahli keluarganya yang turut berada di tempat kejadian namun masih menangis tersedu-sedu mengenangkan nasib anaknya itu.

Kejadian kira-kira jam 4.50 petang itu menyebabkan mangsa, Mohamad Firdaus Ismail, 21, yang menunggang motosikal gagal mengelak sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) Nissan Serena dari arah jalan bertentangan dan bertembung antara satu sama lain.

Ibu mangsa, Yam Salleh, 60, berkata, anak bongsu dari tujuh beradik itu dalam perjalanan mengambilnya, selepas dia selesai kerja di Sekolah Menengah (SM) Teknik, Pengkalan Chepa jam 4 petang.

“Firdaus menghantar makcik ke tempat kerja setiap hari dengan menaiki motosikal. “Pagi tadi (semalam) dia sempat menghantar makcik ke sekolah kira-kira jam 6.30 pagi dan berjanji akan mengambil makcik selepas selesai waktu kerja, namun makcik dikejutkan dengan berita kematiannya selepas terlibat dalam kemalangan,” katanya.

Menurutnya, selepas menerima berita kematian Firdaus dari salah seorang anaknya, dia terus ke tempat kejadian dengan majikan. “Allah lebih sayangkan nyawanya, dan makcik terima kematiannya dengan redha.

Sebelum ini, dia berperangai pelik kerana beria-ia meminta makcik merisik teman wanitanya yang tinggal berhampiran rumah," katanya.

Ibunya berkata, dia berhasrat untuk berbincang dengan kakak dan abang Firdaus tentang urusan itu bagi menyatakan hajat anaknya itu namun tidak kesampaian.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman mengesahkan menerima laporan kejadian.

Sinar Harian

Tiada ulasan: