12 Julai 2012

Johor FC menyengat tanpa kelibat Arthuro

22 Syaaban 1433H. [MOD] -

KETUA jurulatih Johor FC, Sazali Saidon memuji barisan pemainnya selepas kejayaan menewaskan Terengganu 2-0, dalam saingan Liga Super di Stadium JCorp, Pasir Gudang, kelmarin.

Bermain tanpa penyerang import yang juga ayam tambatan pasukan, Arthur Henrique (Arthuro) yang pulang ke Brazil atas urusan peribadi, nyata bukan penghalang untuk pasukannya mencapai kejayaan.

“Komitmen yang ditunjukkan pemain semakin meningkat walaupun tanpa Arthuro dan pemain lain yang cedera, namun barisan yang diturunkan beraksi menunjukkan persembahan mengkagumkan.

“Dua gol jaringan dihasilkan separuh masa pertama adalah bukti kesungguhan pemain mengutip tiga mata penuh dan mereka berjaya mengekang asakan lawan sehingga wisel penamat dibunyikan,” katanya.

Skuad Lebah kini berada di tangga ke sembilan liga, berkongsi 32 mata dengan PKNS dan Felda United selepas mengharungi 25 perlawanan.

Johor FC akan menamatkan saingan liga dengan pertemuan menentang Lions XII Sabtu ini, digelanggang lawan dan mereka hanya memerlukan keputusan seri untuk layak secara automatik kekal dalam Liga Super sambil mengharapkan tiada kejutan di gelanggang lain.

Sinar Harian

Tiada ulasan: