27 Disember 2011

Keputusan kes Anwar tak jejas PRU13

2 Safar 1433H. [MOD] -

ALOR SETAR - PKR Kedah yakin keputusan Mahkamah Tinggi berhubung perbicaraan kes liwat membabitkan Penasihatnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim, pada 9 Januari depan, tidak akan menjejaskan momentum parti itu membuat persediaan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Pengerusi PKR Kedah, Datuk Wan Salleh Wan Isa berkata, sekiranya keputusan kelak tidak memihak kepada Anwar, ia tidak akan menjejaskan tumpuan gerak kerja parti.

“Kita tetap teruskan Konvensyen Pakatan Rakyat (PR) yang dijadualkan pada 14 Januari. Ia tidak jejaskan perjuangan parti, malah saya percaya semangat lebih memuncak untuk jatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN),” katanya.

Menurutnya, rakyat harus bangkit membuat perubahan sekiranya sudah sedar akan kepincangan dalam pentadbiran Pusat, seperti yang didedahkan dalam Laporan Ketua Audit Negara.

Timbalannya, Senator Ir Zamri Yusof berkata, sekiranya Anwar dijatuhi hukuman penjara, gerak kerja PRU13 tetap berjalan seperti biasa dan momentum parti akan bertambah kukuh sekiranya beliau dibebaskan.

Ditanya sama ada isu Pusat Fidlot Nasional (NFC) dan kes sabitkan bekas Menteri Besar Selangor, Dr Mohamad Khir Toyo yang dijatuhkan hukuman penjara 12 bulan kerana didapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi baru-baru ini memberi kelebihan pada PR, Ir Zamri berkata, ia adalah bonus kepada PR menjelang PRU13.

“Isu NFC ini dilihat lebih mudah difahami rakyat berbanding kes besar membabitkan Pusat, yang didedahkan pemimpin PR sebelum ini,” katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: