19 Disember 2011

Melaka Meriah Dengan Maksiat?



23 Muharram 1433H. [MOD] -

Selain terkenal dengan Dunia Melayu Dunia Islam (DMDI), Melaka juga terkenal dengan kelab-kelab malam yang terlalu banyak dan berleluasa di negeri ini

Ditambah pula dengan lelulusan Kerajaan Negeri Melaka yang melanjutkan waktu hiburan sehigga jam 3 pagi menjelang bulan Ramadhan yang lepas merancakkan lagi industri arak dan pelacuran yang menyebabkan gejala sosial yang lebih parah lagi seperti penzinaan, penggunaan dadah, pembuangan bayi dan lain-lain lagi.

Kerajaan melalui program ETP ingin mengangkat aktiviti hiburan seperti ini sebagai punca pendapatan negara kearah negara berpendapatan tinggi ini dilihat menggadaikan nilai-nilai Islam dan budaya masyarakat timur.

Apakah nilai dan seni budaya masyarakat Malaysia tidak lagi dapat menarik pelancong datang ke negeri Melaka ini. Apakah kita kekurangan produk perlancongan sehinggan perlu mempromosikan hiburan ala-barat sebegini?

Dengan kewujudan kelab malam yang banyak ini ditambah pula dengan melanjutkan waktu operasi, mampukah kerajaan Ali Rustam menyediakan penguatkuasa untuk membenteras aktiviti-aktiviti maksiat perjudian dan aktiviti pelacuran yang berlaku?

Waktu operasi bertambah, bertambahkah juga penguatkuasa Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) bagi memantau aktiviti-aktiviti maksiat yang dilakukan oleh orang Islam?

Hasil tinjauan mendapati begitu banyak kelab-kelab malam yang wujud disekitar kawasan Melaka Raya sahaja, tidak termasuk tempat-tempat yang lain lagi.

selatan online/-

Tiada ulasan: