19 Januari 2012

ADUN PAS bersama masyarakat Cina raikan Tahun baru

25 Safar 1433H. [MOD] -

KUALA TERENGGANU - Seminggu menjelang sambutan Tahun Baru Cina, Lajnah Perpaduan Nasional (LPN) PAS Kawasan-kawasan telah mengambil inisiatif menyusun program ziarah dan agihan buah limau kepada masyarakat Tionghua mengikut kawasan masing-masing.

Di Dungun, khususnya DUN Sura,program tersebut meraikan kedatangantahun baru, diadakan pada 16 Januari dan 17Januari.

Program ziarah oleh wakil rakyat PAS Ustaz Wan Hassan Mohd Ramly, bermula di sekitar pasar dan kedai-kedai pekan Kuala Dungun sehingga ke kedai-kedai kaum Cina di Sura Gate.

Beliau sempat menziarahi tidak kurang 200 premis perniagaan sepanjang dua hari program dijalankan.

Turut mengiringi Ustaz Wan Hassan yang juga Yang DiPertua PAS Kawasan Dungun ialah Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional (LPN) PAS Kawasan Dungun, Puan Serena Lim Abdullah dan beberapa orang Ahli Jawatankuasa Ljnah tersebut, di antaranya Haji Hassan Abdul Aziz, Abdullah Che Yahya dan Abdul Rajak Hj Abdul Hamid.

Bendahari MTD Sura, Haji Abdullah Ibrahim dan AJK MT Pemuda DUN Sura, Shaikh Salmin Shaikh Mohamad turut mengiringi ADUN Sura semasa agihan limau tersebut

Sementara itu di kawasan Marang, khususnya DUN Bukit Payong, YB Ustaz Mohd Noor Hamzah berkesempatan untuk beramah mesra dengan masyarakat Cina yang tinggal atau pun menjalankan perniagaan di DUN tersebut.

Menurut Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS Marang Mohd Nasir Ismail, lawatan ramah mesra dengan masyarakat Cina adalah rutin tahunan beliau dalam meraikan sambutan tahun baru Cina seetiap tahun.

“Majlis atau program begini akan mengeratkan hubungan antara etnik dan menghapuskan jurang perkauman dan masyarakat akan hidup aman dan sejahtera.,”ujar Nasir

Beliau yang juga Ketua Cawangan PAS Bukit Payong berkata, selian program dengan masyarakat Cina, Ustaz Mohd Nor turut menziarahi warga Bukit Payong yang uzur.

Ariffin Hassan yang menghidapi kencing manis agak kronik, menerima lawatan ADUN Bukit Payong dengan rasa syukur kepada Allah.

Ariffin yang terpaksa dipotong kakinya baru-baru ini mengucapkan terima kasih atas lawatan tersebut.

buletin online/-

Tiada ulasan: