19 Januari 2012

Dekat Pilihanraya, Najib semakin baik dengan rakyat!

25 Safar 1433H. [MOD] -

"Assalamualaikum,Tempoh penggal pemerintahan sudah semakin hampir tamat, yang juga menandakan pilihanraya negara semakin hampir.PR meningkatkan kempen menyedarkan rakyat akan keperluan menukar kerajaan dan BN menerusi pengerusinya merangkap PM, Najib tidak mahu ketinggalan.Memandangkan isu keburukan PR sudah semakin tiada sesudah DSAI dibebaskan dari drama liwatnya, Najib mula menggunakan pendekatan mesra rakyat.

Di Selangor, Najib mengumumkan keprihatinan kerajaan dengan memberi peruntukan segera untuk membina sebuah surau dan kuil di Rimba Raya yang satu ketika dulu merupakan tempat di mana rakyat dizalimi oleh Khir Toyo.Najib juga berjanji dengan peniaga di komplek PKNS untuk menyelesaikan masalah mereka dan berjanji dengan rakyat Selangor untuk menyelesaikan segala masalah mereka sekiranya menang.

Masalah yang dibuat oleh Abu HAssan Omar, Mat Tyson dan Khir Toyo sejak bertahun tahun dulu kini dijanjikan Najib akan diselesaikan dalam tempoh 5 tahun penggal pemerintahan akan datang sekiranya BN menang pilhanraya kali ini.

Dari Selangor, Najib ke negeri kelahirannya Pahang, di mana Najib akan melancarkan dana bantuan untuk nelayan.Nelayan yang pada setiap kali ada pilihanraya akan dibantu kerajaan bakal mendapat durian runtuh kali ini.Kerana bukan sahaja mereka akan dibantu tetapi anak anak mereka juga akan dibantu.

Itu janji Najib untuk pilihanraya kali ini walaupun janji janji pilihanraya yang lalu tidak semua ditunaikan terhadap masyarakat nelayan.Tabung kecemasan yang diumumkan pada PRK Kuala Terengganu sekarang entah ke mana, tetapi Najib masih berani untuk turun dan berjanji kepada nelayan dengan harapan undi para nelayan akan diberikan kepada BN.

Lebih menarik, Najib juga akan memberi bantuan khas kepada nelayan yang botnya tenggelam dan diserang jerung pada tahun 1993, 19 tahun yang lampau.Demikianlah baiknya Najib kerana prihatin dengan kesusahan nelayan terbabit sejak 19 tahun yang lampau walaupun dalam tempoh itu, nelayan tersebut tidak dipandang Najibpun.

Selepas ini akan kedengaran berita Najib menemui rakyat dari berbagai latar belakang yang berbeza untuk menunjukkan keprihatinannya sempena pilihanraya yang hampir tiba dan selepas pilihanraya seperti biasa kalau Najib dan BN menang, minyak akan naik harga lagi dan secara langsung, para nelayan akan menanggung akibat.

tranung kite/-

Tiada ulasan: