16 Januari 2012

Buruh ditemui mati dalam bilik air

22 Safar 1433H. [MOD] -

KULIM - Seorang buruh lelaki, yang tinggal di Kampung Tengku Putra ditemui mati dalam keadaan tertiarap dan muka tersembam di dinding bilik air rumahnya kira-kira jam 7.30 petang, kelmarin.

Mangsa Tan Song Tee 51 yang mempunyai empat anak tinggal bersendirian setelah bercerai dengan isterinya beberapa tahun lalu dipercayai mati sejak awal pagi berdasarkan keadaan mayatnya yang sudah berbau.

Rakan mangsa yang hanya dikenali dengan nama Lau berkata, mangsa bersarapan bersamanya setiap hari di antara jam 7 hingga 7.45 pagi sebelum keluar bekerja tetapi pada hari kejadian, mangsa ke kedai berkenaan.

Kira-kira jam 12 tengah hari, Lau menghubungi mangsa melalui telefon untuk mengajak mangsa makan tengah hari bersamanya.

Namun, panggilan itu tidak dijawab. Bimbang akan keselamatan mangsa, Lau pergi ke rumah rakannya itu kira-kira jam 6 petang untuk berjumpanya.
“Dia (mangsa) sudah lama tinggal dikampung ini dan beberapa rakan selalu datang ke rumahnya untuk bersembahyang.

"Pada jam 6 petang saya singgah di rumah mangsa dan memanggilnya beberapa kali tetapi tidak berjawab. Saya kemudiannya membuka cermin tepi rumahnya yang rosak dan ternampak kunci rumah di atas meja.

Lau berkata, dia kemudianya mengambil dawai dan mencapai kunci itu sebelum membuka pintu rumah rakannya itu.

"Saya memanggilnya beberapa kali tetapi tidak berjawab. Saya ke dapur dan menemui Song Tee tertiarap di lantai bilik air dan saya terus menghubungi polis,” katanya.

Menurutnya, mangsa mengidap penyakit darah tinggi tetapi tidak serius.

Mayat mangsa kemudiannya dibawa ke Hospital Kulim untuk dibedah siasat dan doktor mengesahkan mangsa mati kerana serangan jantung.

Disebabkan tiada sebarang unsur jenayah berlaku terhadap mayat mangsa, polis mengklasifikasikan kes itu sebagai mati mengejut.

Sinar Harian

Tiada ulasan: