16 Januari 2012

CEO nafi penyalahgunaan kad kredit NFC

22 Safar 1433H. [MOD] -

Wan Shahinur Izran Salleh, ketua pegawai eksekutif Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC), telah menafikan dakwaan PKR bahawa dia dan keluarga-ahli lain telah menyalahgunakan kad kredit syarikat atas sebab-sebab individu.

Hari ini, pengarah strategi PKR Rafizi Ramli, mendedahkan empat ahli keluarga Menteri Wanita, Keluarga dan Pembangunan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil membelanjakan RM593,500 pada tahun 2009 dengan kad kredit yang wangnya dari dana NFC.

Menurut Rafizi, empat ahli keluarga yang memegang jawatan pengurusan dalam NFC telah menggunakan kad kredit yang bayarannya dituntut dari NFC bagi perbelanjaan antara RM122,402 dan RM182,525 setiap seorang.

Mereka adalah suami Shahrizat, Datuk Mohammad Salleh Ismail, iaitu pengerusi NFC, anak lelaki mereka yang berusia 31 tahun, Wan Shahinur Izmir (pengarah eksekutif), seorang lagi anak mereka Wan Shahinur Izran yang berusia 27 (ketua pegawai eksekutif) dan anak perempuan mereka Wan Izzanah Fatimah (pengarah) yang berusia 25 tahun.

Tiada ulasan: