09 Januari 2012

Harakahdaily berwajah baru

15 Safar 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR, 9 Jan: Harakahdaily hari ini memaparkan rekabentuk yang diperkasakan untuk memberikan khidmat yang lebih baik untuk semuya pembaca.

(Gambar: Kamarudin melancarkan rekabentuk baru Harakahdaily hari ini)

Pelancaran disempurnakan oleh Pengarah Urusan Harakah, Datuk Kamarudin Jaffar dalam majlis ringkas hari ini.

Ia dibuat di pejabat beliau kira-kira jam 12 tengahari tadi.

Rekabentuk baru ini mempunyai beberapa ciri khas. Yang paling utama adalah memaparkan lebih banyak berita di samping menghentikan kolum Berita Negeri.

Mulai hari ini, semua berita negeri akan dinasionalkan untuk menaikkan kualiti berita berkenaan.

Warna yang digunakan juga lebih lembut seiringan dengan penggunaan warna laman web berita utama di peringkat antarabangsa.

"Dengan rekabentuk baru ini juga, lebih banyak berita akan di paparkan di muka depan," kata Kamarudin yang juga anggota Parlimen Tumpat.

Sebelum ini, Harakahdaily hanya memaparkan 10 berita utama di muka depan. Dengan rekabentuk baru ini, 16 berita akan dipaparkan di muka depan.

"Melalui berita yang lebih banyak ini akan mendorong atau mendesak para petugas kita untuk mendapatkan lebih banyak berita pada setiap hari," kata Kamarudin.

Sehubungan itu, beliau memohon semua pihak memberikan kerjasama kepada Harakahdaily untuk membolehkannya melaporkan lebih banyak berita.

"Kita juga mempelawa semua pihak untuk memberikan maklum balas dan pandangan kedua bagi memperkemaskan lagi laman ini," kata Kamarudin.

Harakah Daily

Tiada ulasan: