27 Januari 2012

Siling runtuh ketika tidur

3 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -

SHAH ALAM – Tiga sekeluarga nyaris maut apabila sebahagian siling rumah runtuh dalam kejadian di Kota Kemuning di sini kira-kira jam 4.30 pagi, Khamis lalu.

Ketika kejadian, Tony Clement, 44, bersama isteri, Roseh Pamajah, 43, dan anaknya, lima tahun sedang tidur dalam bilik utama sebelum dikejutkan dengan bunyi kuat dari bahagian siling rumahnya.

Tony berkata, dia bernasib baik kerana bahagian siling yang runtuh tersebut hanya mengenai kakinya.

Menurutnya, batu-batu besar bertaburan di seluruh kawasan bilik selepas siling runtuh itu terkena kipas.

“Saya menjangka ada pencuri masuk ke dalam rumah kami pada waktu kejadian, namun selepas lampu bilik dibuka, saya melihat banyak batu-batu dan serpihan siling bertaburan.

“Siling tersebut runtuh di bahagian kaki dan kami tidak mengalami kecederaan. Tetapi masih trauma dengan kejadian itu,” katanya ketika ditemui di rumahnya, semalam.

Tony yang merupakan seorang ahli perniagaan berkata, selepas kejadian tersebut, dia memeriksa bahagian atas rumah, tetapi tidak melihat kerosakan dari luaran.

Menurutnya, rumah yang didiami sejak hampir setahun lalu itu sering mengalami rekahan pada dinding dan kawasan sekitar rumah.

“Masalah rekahan pada bangunan rumah dirujuk kepada pihak pemaju dan mereka ada menghantar wakil untuk membaiki setiap kali aduan dibuat.

“Tetapi kali ini, keadaan semakin teruk dan kita harapkan pihak pemaju dapat menghantar wakil untuk menyiasat,” katanya.

Tony berkata, nasib sama turut dirasai hampir 24 unit rumah dalam kawasan tersebut yang mengalami rekahan di dalam rumah mereka.

Sinar Harian

Tiada ulasan: