07 Mac 2012

Syabas Tok Guru Nik Aziz, Tidak Layan Soalan Provokasi Wartawan

14 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

KOTA BHARU- Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz NikMat menegaskan adalah tidak wajar untuk beliau campur tangan soal pentadbirankerajaan Kedah yang dilaporkan bergolak.

"Urusan Kedah untuk orang Kedah. Saya tidak mahu komen," katanya.

Meskipun didesak pemberita mengenai kemelut pentadbiran Kedah, Nik Aziztetap dengan pendirian untuk tidak akan campur tangan sebaliknya menyerahkankepada Pas Pusat untuk menangani soal tersebut.

Isu dalaman kerajaan Kedah memaksa PAS Pusat menubuhkan sebuah jawatankuasapemandu yang akan bertanggungjawab memantau Menteri Besar Datuk Seri AzizanAbdul Razak mentadbir negeri itu.

Ditanya mengenai kenyataan Anggota Parlimen Gua Musang, Tengku RazaleighHamzah yang tetap mahu bertanding di Parlimen itu walaupun bukan sebagai calonBarisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang, Nik Aziz berkata tidakwajar untuk beliau menyentuh perkara itu.

"Saya tak boleh ganggu dia (Tengku Razaleigh). Pas juga tidak akan ganggu dia. Tunggulah pada hari penamaan calon nanti," katanya.

Dua hari lepas Tengku Razaleigh yang juga Ketua Umno Bahagian Gua Musangdilaporkan berkata beliau akan tetap bertanding di Parlimen Gua Musang sebagaicalon bebas jika BN tidak lagi mencalonkannya.

Tengku Razaleigh yang lebih mesra dengan panggilan "Ku Li", merupakan tokohyang dihormati dan beliau merupakan Anggota Parlimen paling lama berkhidmatiaitu selama 43 tahun mulai 1969. – Bernama

Tiada ulasan: