07 Mac 2012

Pertemuan Kedah-Perlis penuh sentimen kenegerian

14 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

PERTEMBUNGAN derby utara antara Kedah dan Perlis sering kali menjanjikan aksi penuh mendebarkan dan berlangsung dalam keadaan penuh sentimen kenegerian.

Menurut pengendali Ked­ah, Wan Jamak Wan Hassan, walaupun Perlis bermain di Liga Perdana, itu tidak bermakna anak didiknya boleh memandang mudah perte­muan di Alor Setar, Sabtu ini.

“Saya selalu mengingatkan pemain supaya berusaha lebih gigih dalam setiap perlawanan yang dilalui termasuklah saingan Piala FA.

“Pemain harus waspada berdepan Perlis kerana ini merupakan pertandingan kalah mati. Jadi, sebarang kesilapan harus dielakkan jika mahu melangkah ke peringkat suku akhir,” katanya yang menagih sentuhan pemain import sensasi mereka, Abdelfatah Safi.

Safi berjaya meledak gol kemenangan ketika menum­paskan Selangor 1-0 hasil sepakan penalti dalam kempen Liga Super, Sabtu lalu menjadi sandaran utama peminat Hijau Kuning bagi meneruskan momentum kemenangan pasukan.

“Corak permainan Safi memang luar biasa dan mempunyai magis tersendiri. Dia begitu banyak membantu bahagian serangan dalam memburu gol,” katanya kepada Sinar Harian semalam.

Bagi rekod, Piala FA sudah tiga kali dibawa pulang ke negeri jelapang padi itu sejak kali pertama memenanginya pada 1996.

Sinar Harian

Tiada ulasan: