02 April 2012

Dua pemandu maut, kereta rempuh jentolak

10 Jamadil Awal 1433H. [MOD] -

POKOK SENA - Seorang pemandu maut selepas jen­tolaknya di­rempuh sebuah kereta dalam kemalangan di Taman Desa Sena di sini, malam semalam.

Malah dalam kemalangan pada jam 7.40 malam itu, pe­mandu kereta Honda Accord yang merempuh jentolak P Prem­kumar, 27, itu turut disahkan meninggal dunia selepas dua jam dimasukkan ke wad Hos­pital Kepala Batas kerana mengalami cedera parah di beberapa bahagian kepala dan badannya.

Ketua Ketenteraman Awam/Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seberang Perai Utara (SPU) Asisten Superin­tendan Suhaimi Mohd Noor berkata, kemalangan yang membabitkan jentolak di­pandu Premkumar dan kereta dipandu Fairuz Ahmad, 28, itu berlaku semasa aliran trafik di kawasan itu sibuk.

“Trafik di kawasan ber­kenaan bertukar sibuk petang semalam apabila jalan raya di­penuhi kenderaan yang di­per­cayai dalam perjalanan un­tuk mendengar satu ceramah po­litik di kawasan berdekatan.

“Jentolak dipandu Prem­kumar dikatakan baru keluar dari simpang Taman Desa Se­na untuk pulang ke rumahnya di Pokok Machang selepas selesai kerja namun dirempuh kenderaan dipandu Fairuz yang datang dari arah Tasek Gelugor,” katanya.

Menurutnya, rempuhan kuat pada sebelah kanan jen­tolak itu menyebabkan ia ter­balik dan Premku­mar yang tersepit meninggal dunia di tempat kejadian. Manakala kereta milik Fairuz yang berasal dari Taman Koskam Kepala Batas di sini remuk di bahagian hadapan.

“Mayat kedua-dua pemandu dibedah siasat di Unit Forensik Hospital Kepala Batas sebelum dituntut keluarga masing-masing. Kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: