26 April 2012

Terapung di tali air

4 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

PENDANG – Mayat seorang remaja dijumpai terapung di tali air Lembaga Pertanian Muda (Mada) Kampung Alor Besar setelah jatuh bersama motosikalnya ketika dalam perjalanan ke rumah majikannya kira-kira 11 pagi, semalam.

Bapa mangsa, Daud Taib, 43, tidak menyangka keinginan anak, Mohd Suhaimi Mohd Daud, 19, untuk makan kuih bajau petanda dia akan pergi buat selama-lamanya meninggalkan keluarga.

Bapanya berkata, dia tidak sempat berjumpa dengan anak keduanya itu pada pagi kejadian, namun hanya mendengar suaranya sahaja ketika mengejutkan mangsa bangun dari tidur.

“Saya terkejut apabila rakan datang ke rumah memaklumkan dan bergegas pergi ke tempat kejadian.

“Malam sebelum itu, saya juga tidak sempat berjumpa dengannya, kerana dia pulang lewat ke rumah dan pagi ini (semalam), saya hanya mendengar suaranya sahaja,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Menurutnya, dia reda dengan pemergian anaknya itu kerana hasrat untuk makan kuih bajau ditunaikannya pagi kejadian.

Sementara itu, saksi kejadian, Zamri Ahmad, 45, berkata, dia segera memberhentikan jengkaut yang dipandunya di laluan itu bersama rakan, setelah ternampak sebuah motosikal dalam tali air terbabit.

“Kami dalam perjalanan dari arah Alor Besar ke Kampung Pulai untuk melakukan kerja-kerja penyelenggaraan tali air Mada sekitar kawasan itu.

“Kemudian berhenti dan ternampak ada mayat terapung dalam keadaan tertiarap dalam tali air itu dan segera menghubungi polis,” katanya.

Jurucakap polis berkata, pihak polis segera ke tempat kejadian setelah mendapat panggilan orang awam.

"Mangsa dibawa ke Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar untuk dibedah siasat dan mengklasifikasikan kejadian sebagai mati lemas," katanya.

Mayat mangsa dituntut keluarga untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Gelam 3 Mukim Besar, Yan kira-kira jam 6 petang, semalam.

Sinar Harian

Tiada ulasan: