26 April 2012

Sakit jantung atas motosikal

4 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

SEREMBAN – Seorang bapa sempat menghantar anak lelakinya ke Terminal One, sebelum motosikal ditunggangnya terbabas di stesen minyak Bukit Tembok Jalan Rasah, di sini, kelmarin.

Difahamkan dalam kejadian kira-kira jam 3.30 petang itu, mangsa, Chay Chin Lin, 74, dipercayai dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Mambau selepas menghantar anaknya yang mahu pulang ke Singapura dengan menaiki bas di Terminal One.

Jurucakap polis berkata, sejurus tiba di lokasi kejadian, motosikal ditunggang mangsa dipercayai tiba-tiba hilang kawalan lalu terbabas ke bahu jalan.

“Berdasarkan siasatan, mangsa secara tiba-tiba mengalami sakit dada ketika dalam perjalanan pulang menyebabkan motosikalnya hilang kawalan sebelum terbabas.

“Pasukan kecemasan yang buat pemeriksaan mengesahkan mangsa meninggal dunia di tempat kejadian disebabkan serangan jantung,”katanya.

Menurutnya, mangsa yang tinggal bersama isteri dengan seorang cucu, dipercayai memang ada penyakit jantung.

“Anak mangsa sebelum ini pulang bercuti untuk bertemu dengan anaknya yang tinggal di kampung.

“Sebaik sahaja bas dinaiki anak mangsa tiba di Hentian Rehat dan Rawat (R&R) Senawang, dia telah dimaklumkan kejadian ini dan sempat berpatah balik,” katanya.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Tuanku Ja’afar dan telah dituntut ahli keluarganya.

Ketua polis daerah, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamarudin mengesahkan kejadian itu.

Sinar Harian

Tiada ulasan: