23 Mei 2012

4 kereta terpakai disyaki dibakar

2 Rejab 1433H. [MOD] -

KOTA BHARU- Empat kereta terpakai didapati terbakar disyaki angkara perbuatan khianat di Jalan Raja Perempuan Zainab II, Kubang Kerian, di sini, awal pagi Ahad lalu.

Kejadian yang berlaku kira-kira jam 1.15 pagi di sebuah premis kereta terpakai di sini, menyebabkan kereta jenis Mercedes Benz E240, Myvi, Proton Waja dan Honda Jazz mengalami kerosakan teruk.

Pemangku Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Deputi Superintendan Zaki Ibrahim berkata, pemiliknya membuat laporan polis pada jam 1.32 pagi.

“Pengadu mengesyaki bekas pemilik kereta Honda Jazz yang dijual dan dipamerkan di kedai keretanya itu, terlibat dalam kejadian terbabit kerana sebelum ini, dia pernah berselisih faham dengan pemiliknya mengenai pembayaran dan milikan kereta itu. Atas laporan terbabit, polis melakukan tinjauan ke tempat kejadian di samping mengambil keterangan dan turut melakukan pemeriksaan di kawasan itu,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Zaki berkata, hasil pemeriksaan yang dilakukan, kereta Mercedes Benz hangus kesemuanya, Honda Jazz terbakar di bahagian depan manakala Waja dan Myvi terbakar bahagian tepi.

“Setakat ini kita masih menunggu laporan bomba dan akan membuka kes di atas kesalahan melakukan perbuatan khianat. Polis masih menyiasat punca dan kerugian akibat kejadian itu," katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: