18 Mei 2012

Ahmad Maslan : Lihat diri sendiri sebelum kritik pihak lawan.

26 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -
KENYATAAN MEDIA.

Nasihat saya kepada Ahmad Maslan jangan cuma pandai mengkritik dasar parti lawan, lihatlah parti sendiri terlebih dahulu, perbetul dahulu parti Umno yang di katakan ‘hebat’ kemudian dipersilakan memberi kritikan terhadap parti lawan.

Sebelum dakwa DAP tidak demokrasi, sebagai parti pemerintah beliau perlu dalami Slogan BN rakyat didahulukan percapaian diutamakan sebelum mengulas sinario parti lawan, sebenarnya beliau tidak berani mengkritik parti sendiri yang banyak masalah kerana khuatir kepentingan diri tergugat.

Realitinya rakyat tidak didahulukan dalam banyak isu, dasar dan slogan ini cuma berada ‘dalam peti cermin’ sahaja, BN terlalu mengutamakan kroni berbanding rakyat, buktinya terlalu banyak jika hendak didedahkan.

Terbaru anak Menteri Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dikaitkan dengan konspirasi tender bernilai lebih RM30 juta, jika benarlah dakwaan ini, sememangnya tepat slogan umno kroni didahulukan.

Sejak akhir-akhir ini umpama ada suatu yang tidak kena dengan telatah pimpinan Umno, mereka kelihatan pelik, mereka dakwa parti mereka telah berjaya meraih semula keyakinan rakyat, tetapi bila dicabar supaya umumkan bilakah PRU13 mereka terus membisu.

Lebih malang berita ahli Umno menyerahkan borang keahlian kepada parti dalam Pakatan Rakyat biasa didengari malah ia bukan suatu yang pelik, telah ada menteri BN yang menyertai Pakatan, Pagawai-Pegawai tertinggi ATM dan PDRM juga tidak ketinggalan menyertai PR.

Adalah menjadi berita yang amat pelik dimana media Umno menyatakan rakyat telah beralih sokongan kepada BN dan himpunan mereka telah mencapai sasaran kehadiran 200,000.

Satu negara boleh lihat bagaimana kehadiran himpunan raksasa sempena sambutan 66 tahun Umno di Stadium Bukit Jalil baru-baru ini, kapasiti stadium cuma boleh menampung 90 ribu hadirin manakala tempat duduk paling atas tidak dipenuhi, bagaimana mereka dakwa telah sasaran 200,000 kehadiran, mungkin Umno fikir rakyat malaysia tidak pandai mengira.

Saya akui kehebatan parti tersebut (Umno), tetapi sekurang-kurangnya buktikan, malang Presidennya sendiri tidak yakin dan tidak berani untuk mengumumkan tarikh pilihanraya, kalau benar ‘anak jantan’ saya cabar dan dipersilakan untuk buat pengumuman bilakah tarikh pilihan raya.

18 Mei 2012

Drs. Khalil Idham Lim
ADUN Titi SeRong

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tuan sudah sedia ke nk election ni?dh puas senyum mcm gambar diatas??

kuasamuda