18 Mei 2012

Isu debat : TPM perlu berjumpa pakar Psikiatri ?

26 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -
KENYATAAN MEDIA

Budaya debat sememangnya tidak boleh dinafikan adalah suatu medium atau pengantara bagi percambahan fikiran yang sihat, jika sesuatu premis kenyataan berkenaan sesuatu isu itu mahu diajukan ke peringkat pemikiran umum, premis tersebut perlu dicabar faktanya.

Selain itu ia boleh menjana pemikiran kritis, kreatif dan analitik tetapi lain pula dan malang sekali apabila isu debat sampai kepada pemimpin Umno.

Timbalan Perdana Menteri berkata tidak perlu berdebat dengan pembangkang kerana ia tidak mendatangkan faedah, kata beliau pembangkang sudah menetapkan dalam minda tidak menerima apa sahaja yang dibuat oleh BN.

Jika begitulah cara pemikiran beliau, amat malang sekali bagi negara Malaysia kerana golongan manusia yang sempit pemikiran sebegini masih lagi diberi peluang memimpin nega

Jika benar kerajaan pusat BN telah berada di landasan yang benar, ayuh berdebat supaya BN boleh kemukan hujah-hujah sebagai‘dakwah’ kepada pihak Pakatan Rakyat.

Para pemimpin BN seperti TPM perlu berjumpa pakar Psikiatri untuk rawatan kerana sejak akhir-akhir ini mereka mengalami kecelaruan pemikiran sehingga telah mengakibatkan rakyat yang menjadi mangsanya .

PRU13 ini adalah waktu yang sesuai untuk menggantikan pemimpin yang sedang mengalami kecelaruan pemikiran kepada pentadbiran baru iaitu Pakatan Rakyat bagi menjamin Malaysia yang lebih selamat.

18 Mei 2012

Drs. Khalil Idham Lim
ADUN Titi Serong

Tiada ulasan: