26 November 2012

Najib takut pemerhati antarabangsa sebab pilihanraya di Malaysia ada masalah?


12 Muharram 1433H. [MOD] -

 Najib berucap di Himpunan Barisan 1Malaysia di PWTC. Hariankini.com – Nak takut apa kalau tiada buat kesalahan? Presiden Umno Dato Seri Najib Razak dilihat cuba mencari alasan konon negara kita akan malu jika pemerhati antarabangsa dijemput membuat pantauan terhadap pelaksanaan pilihanraya di Malaysia.

“Jangan kita, negara luar campur tangan dalam negara kita yang mempunyai masa hadapan.

“Jangan bagi malu negara kita dengan meminta campur tangan negara luar sedangkan negara kita telah diiktiraf dunia dan ramai yang merujuk Malaysia dalam masalah pendamaian dan sebagainya,” kata Najib ketika berucap pada Himpunan Barisan 1 Malaysia di Pusat Perdangan Dunia Putra, semalam.

Najib berkata demikian bagi mengulas berkaitan pemantau luar dipanggil melihat pelaksanaan pilihanraya di negara ini. Kenapa nak gelabah?

Eh..eh..kenapa nak malu pulak jika kita tak buat salah. Malahan jika pelaksanaan pilihanraya di negara kita ini bagus dan bersih, kita boleh berbangga dengan dunia yang kita ni betul-betul negara demokrasi. Dunia akan lihat negara kita ni adalah sebuah negara demokrasi, adil dan tidak melakukan diskriminasi terhadap semua rakyatnya termasuk yang tidak menyokong kerajaan yang memerintah.

Dunia akan tahu benda tu semua bila dia orang memerhati apa yang berlaku di negara kita. Mereka bukan sahaja mahu mendengar pengakuan kita sendiri yang ‘masuk bakul angkat sendiri’ sahaja bahkan mahu melihat dengan mata kepala mereka sendiri.

Hanya mereka yang melakukan penindasan dan kesalahan sahaja yang takut orang luar datang melihat perkara sebenar yang berlaku dalam negara kita.

Sudah tentu kerajaan pimpinan Umno-BN bimbang jika tembelang mereka selama ini konon negara kita mengamalkan demokrasi, adil dan tidak diskriminasi terhadap rakyat yang tidak menyokong mereka akan pecah dan diketahui dunia. Sudah tentu mereka ini sangat tertekan.

Seperti contoh, kita malu jika kita berbogel depan khalayak sebab orang nampak kecuali orang gila. Tapi jika kat bilik air, tak ada pula malunya sebab orang luar tak nampak.

Jika kita langsung tidak berbogel, nak buat apa malu kat orang sebab kita berpakaian..kan..kan..

Jadi buat apa nak malu jika kita tidak buat salah dan orang akan nampak kita ini baik kecuali kamu ‘berbogel’ dengan kata lain buat salah, baharulah kamu patut malu.

Kecuali jika kamu hendak orang luar sana tidak tahu perkara sebenar tentang kesalahan kamu, baharulah kamu takut orang luar datang tengok.

Budak sekolah pun reti benda-benda macam ni. Tak payah sekolah pun reti bro!

harakah/-


















 
   

Tiada ulasan: