26 November 2012

Kelantan lancar hotel apartmen eksklusif

12 Muharram 1433H. [MOD] -



(Datuk Ahmad berkata sesuatu kepada Wan Ismail  berkaitan hotel apartmen yang bakal dibina ini)

KOTA BHARU: Kerajaan negeri Kelantan kini dalam rangka membina hotel apartmen eksklusif yang dikenali sebagai Embunuri @ Sireh.

Selepas kejayaan anak syarikat PKINK, iaitu Kelkon Sdn Bhd, merintis apartmen KTC, akhirnya syarikat tersebut menjadi tuan rumah lagi untuk membina kediaman eksklusif tersebut.

Harga yang ditawarkan seunit antara RM180,000 hingga RM1.3 juta yang disediakan sebanyak 418 unit keseluruhannya termasuk rumah kedai.

Majlis pecah tanah Embunuri itu telah disempurnakan Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yaacob yang mewakili Tuan Guru Menteri Besar.

Projek berkenaan usahasama Kelkon Sdn Bhd dengan sebuah syarikat swasta Ara Asa Property Management Sdn Bhd.

Datuk Ahmad Yaacob, ketika berucap pada majlis itu berkata, projek yang terletak di Lembah Sireh begitu strategi berhampiran Sungai Kelantan, di sekitar Bandar Kota Bharu.

Katanya, projek itu memakan masa selama tiga tahun untuk disiapkan.

“Kerajaan Kelantan yang berteraskan Islam di bawah kepimpinan ulamak jelas membuktikan kejayaannya dalam melaksanakan pembangunan mengikut syara’.

“Dakwaan yang mengatakan Islam mengenepikan pembangunan adalah dakwaan dangkal yang terpesong dari kehendak Islam sebenar,”ujarnya.

harakah/-

Tiada ulasan: