05 Mac 2013

Dekati masyarakat dengan Mi Rebus, Kopi O

22 Rabi'ul Akhir 1434 H. [MOD] -

TANGGA BATU: PAS Tangga Batu menggunakan pendekatan 'Mi Rebus Kopi O' atau lebih dikenali mereka sebagai MRKO dalam mendekati pengundi untuk penyampaian maklumat.

Ketua Pemuda Kawasan Tangga Batu, Mohd Hanim Abas ketika ditemui Harakahdaily memberitahu pendekatan MRKO ini telah memberi kesan yang lebih positif jika dibandingkan dengan konsep sebelum ini.

Jelasnya lagi, MRKO adalah satu konsep jamuan santai sajian mee rebus serta kopi 'o' bersama penduduk dengan hanya bermodalkan RM200.

Masyarakat akan dapat makan bersama pemimpin sebelum mereka berucap menjelaskan berhubung isu-isu semasa.

"PAS Tangga Batu telah membuat penjenamaan semula ceramah kelompok kepada MRKO dan apa yang kita perolehi kesannya lebih positif jika dibandingkan sebelum ini.

"Walaupun hanya bermodalkan RM200 tetapi kita dapat mendekati empat puluh buah keluarga dalam satu masa," jelasnya ketika ditemui pada program Jelajah Negara Berkebajikan di Dun Pantai Kundor petang tadi.

Menurut beliau lagi, melalui pendekatan itu juga beliau beliau dan rakan-rakan berjaya mendekati masyarakat untuk menyampaikan maklumat khususnya kepada masyarakat Melayu.

"Saya berkeyakinan melalui pendekatan tersebut kita dapat menarik lebih ramai pengundi Melayu," sambung beliau lagi.

Mohd Hanim berkata, pendekatan MRKO ini telah dilaksana sejak setahun yang lalu dan hampir kesemua keluarga yang berada di dalam Dun tersebut telah ditemui.

Malah menurut beliau, melihatkan ianya diterima masyarakat, maka konsep tersebut akan diteruskan sehingga pilihanraya umum nanti.

harakahdaily/-

Tiada ulasan: