10 April 2013

2 maut nahas berasingan

29 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -


2 maut nahas berasingan

Keadaan kereta mangsa yang remuk teruk di bahagian hadapan selepas terlibat dalam nahas itu.
2 maut nahas berasingan

Mangsa maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan dada.
KUANTAN - Seorang pemandu maut selepas kereta dipandunya merempuh belakang sebuah van dalam kemalangan di Batu 6 Jalan Kuantan - Gambang dekat sini, petang kelmarin.

Dalam nahas kira-kira jam 7 petang itu, mangsa, Woi Chun Wah, 46, dari Air Putih di sini disahkan meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan dada.

Ketua Jabatan Ketente-raman Awam dan Trafik Negeri, Superintendan Mohamed Fauzi Abdul Rahim berkata, mangsa yang memandu kereta jenis Proton Wira itu dipercayai dalam perjalanan dari arah Kuantan menghala ke Gambang.

Menurutnya, ketika sampai di lokasi kejadian, kereta dipandu mangsa dipercayai hilang kawalan sebelum terbabas ke kiri dan merempuh belakang van yang berhenti di bahu jalan.

“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan untuk bedah siasat,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Mohamed Fauzi berkata, kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sementara itu dalam kejadian berasingan, seorang wanita maut selepas traktor yang dipandunya terbabas ke dalam parit di kawasan kebun sayur milik keluarganya di Kampung Sri Damai dekat Jaya Gading di sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.30 pagi itu, Zubaidah Daud, 23, dari Kampung Sri Damai dekat sini yang cedera parah dihantar pulang ke rumahnya bagaimana pun disahkan meninggal dunia sebelum dibawa ke hospital.

Mohamed Fauzi berkata, mangsa dipercayai memandu traktor berkenaan untuk memungut hasil sayur-sayuran di kebunnya.

“Semasa menjalankan kerja-kerja tersebut, traktor dipandunya dipercayai hilang kawalan lalu terbabas sebelum terjunam ke dalam parit sedalam dua meter.

“Ekoran kejadian itu, mangsa yang cedera di bahagian dalaman dan dada itu dibawa balik ke rumah namun disahkan meninggal dunia sebelum sempat ke hospital,” katanya.

Beliau berkata, siasatan awal mendapati tanah jalan di kawasan kebun tersebut tidak rata dan berlopak namun cuaca baik semasa kejadian.

“Mayat mangsa dihantar ke HTAA untuk bedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 304A Kanun Keseksaan,” katanya.

Sinar/-

Tiada ulasan: