18 November 2009

Mahathir Meneruskan Jatidiri Mencemuh Umat Melayu

Oleh : Amk Johor

Tun mahathir Mohamad mempertikaikan kewibawaan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam pengurusan ekonomi negara.

Mahathir mengatakan Anwar tidak mengetahui dalam pengurusan ekonomi. Mantan Perdana Menteri itu sekali lagi mendabik dada beliau adalah ahli ekonomi yang berjaya.

Ia sebenarnya serangnya politik dan bimbang ketokohan Anwar yang kian memuncak ketika ini. Sejak Anwar dipecat, Anwar telah dilantik oleh pelbagai organisasi sebagai penal ekonomi, perunding politik tempatan dan antarabangsa.

Sedangkan Mahathir hanya dilantik sebagai penasihat tempatan sahaja. Kelmarin Anwar sekali lagi dilantik sebagai Penasihat Kerajaan Selangor, ia memberi tamparan hebat kerana tiada perlantikkan baru untuk Mahathir.

Jika ada hanya organsasi terpinggir dan tidak popualar.

Kenyatan terbaru Mahathir memperlihat sikap hasad-dengki masih terpatri selagi Anwar bernyawa. Kita melihat Mahathir tidak boleh melihat umat melayu lebih cemerlang daripadanya.

Oleh yang demikian pencatat menasihatkan Kerajaan Perak, N.Sembilan, Melaka dan lainnya lantiklah Mahathir sebagai Penasihat Ekonomi.

Pencatat mengerti Mahathir masih ketagih popuariti melalui setiap kenyataan media dan penulisan blog. Baginya mencemuh umat melayu adalah tabiat semulajadi.

9 ulasan:

taiping pengkalan pr berkata...

dr m memang suka cakap yg lali dari sbnr.zaman IT bang!!

Tanpa Nama berkata...

mahathir kutty ni tak abis2 lagi ke nak kenakan anwar. sudah2le wahai kutty oiii....insaflah sblm nyawa diambil malaikat mauut.

Tanpa Nama berkata...

tok det ni mmg suka cakap terbalik. so faham2 je la

Tanpa Nama berkata...

mahadet mudah lupa,sebab da tua

Tanpa Nama berkata...

kenapa mahathir takut sangat anwar jadi PM???

Tanpa Nama berkata...

NIK AZIZ BAKAL PM MALAYSIA KE 7
(Sumber: Blog Nuraflah)


1) Jika Pakatan Rakyat diluluskan pendaftarannya oleh ROS (Pendaftar Pertubuhan), maka Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat akan menjadi Pengerusi Pakatan Rakyat yang pertama.

2) Jika Anwar Ibrahim terlepas dari sabitan kes liwat terbarunya, maka beliau akan dilantik sebagai Perdana Menteri Pakatan Rakyat. Jika Pakatan Rakyat berjaya dalam PRU ke 13 nanti, maka Anwar akan dilantik sebagai PM ke 7 Malaysia.

3) Jika Anwar Ibrahim disabitkan kesalahan meliwat dan Pakatan Rakyat menang dalam PRU ke 13, maka jawatan Perdana Menteri Malaysia ke 7 akan ditentukan semula oleh Majlis Tertinggi Pakatan Rakyat.

4) Oleh kerana Tuan Guru Nik Aziz telah berjaya memerintah Kelantan untuk sekian lamanya, maka beliau adalah calon yang paling layak dari segi pengalaman dan kredibiliti untuk menjadi PM Malaysia ke 7.

5) Tentu sahaja perlantikan Tuan Guru Nik Aziz sebagai PM ke 7 kelak akan dipertikaikan sesetengah pihak. Namun jika dinilai dari segi kemampuannya mengekalkan Kerajaan PAS di Kelantan, ternyata beliau memiliki “Faktor X” untuk mengekalkan Kerajaan Pakatan Rakyat di peringkat pusat pula.

6) Bagaimanapun, perlantikan Tuan Guru Nik Aziz sebagai Pengerusi Pakatan Rakyat yang pertama juga boleh membunuh kredibilti PAS jika Pakatan Rakyat gagal dalam PRU ke 13. Tuan Guru Nik Aziz dan PAS mungkin akan dijadikan kambing hitam atas kekalahan itu.

7) Pakatan Rakyat sedang bertarung dengan idealogi “1Malaysia” Najib yang dilihat seiras perjuangan DAP dan PKR. Jika pengundi bukan Melayu tertarik dengan idealogi Najib, maka tidak mustahil undi bukan Melayu akan kembali memihak pada Barisan Nasional.

8) Jika keadaan itu berlaku, maka PKR dan DAP akan mengalami kekalahan besar pada PRU ke 13 dan PAS mungkin hanya akan berjaya membentuk kerajaan di Kelantan dan juga Kedah.

9) Jadi, kekuatan Pakatan Rakyat kini dan pada PRU ke 13 nanti bergantung pada kemampuan PAS. Oleh sebab itu, Barisan Nasional kini sedang berusaha untuk memusnahkan imej PAS di mata pengundi Melayu dan bukan Melayu. Maka tidak hairanlah jika sekarang ini kepimpinan PAS sering diserang oleh jentera BN. Mereka sedang berusaha untuk melemahkan PAS.

10) Jika kempen memburukkan kepimpinan PAS berjaya, maka BN akan mendapat kemenangan besar pada PRU ke 13 nanti kerana PKR dan DAP sudah tidak lagi bertaring seperti PRU ke 12 dahulu.

Seterusnya : http://nuraflah.blogspot.com/

Walllahu a'lam

david ahmad muniandy berkata...

ah det ni suka memusing ceritanya...islam pun dia dah hina...kaum pun dia dah hina...ekonomi Islam iaitu al ahkam pun dia dah sekat dan ekonomi bagi pikah kaum cina pegang...masih tak puas hati lagi...ish...ish....
kesian...kesian...

MELAYUINGAT berkata...

KHABARNYA
MUKHRIZ MAHATHIR
CALUN KOTA SEPUTIH
DAPAT SOKONGAN KUBANG PASU

KALAU BEGITU MAKA
MELAYU TAK LUPA LAH
(dah ingat)
TAK HAPRAK LAH

SEBAB
INI KEHENDAK RAKYAT
KEHENDAK AKAR UMBI

asal umno berkata...

mahadir nak jd hero bkan zaman dia,dia bijiak tp zalim