26 Januari 2012

Simbah kakak air panas

2 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -

KOTA BHARU – Seorang penganggur dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini, semalam atas tuduhan menyimbah air panas pada kakaknya dalam kejadian di Salor di sini, Julai tahun lalu.

Tuduhan terhadap A’ariful Bakhrie Mohd Nor, 29, dibuat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan di hadapan Majistret Mohd Fazaly Ali Mohd Ghazaly.

Jika sabit kesalahan, tertuduh boleh dipenjara sehingga tiga tahun atau dengan denda atau sebat atau mana-mana dua daripadanya.

Berdasarkan pertuduhan, dia didakwa dengan sengaja mencederakan Leeza Watee Mohd Nor, 43, dengan menyimbah air panas pada mangsa di sebuah rumah di Kampung Telok Kandis di sini, pada jam 11 pagi, 8 Julai 2011.

Bagaimanapun, tertuduh mengaku tidak bersalah.

Susulan pengakuan itu, Mohd Fazaly Ali menetapkan sebutan semula pada 22 Februari depan sementara tertuduh dibenarkan diikat jamin RM5,000 dengan seorang penjamin dan bersyarat.

“Kamu tidak dibenarkan mendekati mangsa. Sekiranya mahkamah mendapat aduan kamu mendekatinya, maka jaminan kamu akan ditarik balik atas faktor keselamatan mangsa,” katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: