27 Mac 2012

Meninggal di bahu ibu

4 Jamadil Awal 1433H. [MOD] -

ALOR GAJAH – Seorang lelaki yang mengalami sesak nafas meninggal dunia di bahu ibunya, beberapa minit selepas mendapatkan rawatan di sebuah klinik swasta di pekan Masjid Tanah, dekat sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira 12.30 tengah hari itu, mangsa, Hasrul Md Yasin, 32, mengadu sesak nafas pada sebelah pagi sebelum pergi ke klinik bersama ibunya.

Dia bagaimanapun disahkan meninggal dunia di sofa klinik berkenaan sebaik saja selepas menerima rawatan.

Ibu arwah, Aminah Kecut, 63, berkata, mangsa yang dipanggilnya sebagai ‘Adik’ merupakan anak bong­su dari tujuh beradik dan masih bujang.

Menurutnya, pada malam sebelumnya, anaknya itu mengalami demam serta muntah-muntah.

“Setiba di klinik pagi itu, Adik semakin lemah dan duduk di sofa tempat menunggu sebelum masuk bilik pemeriksaan dengan berpimpin. Masa itu, Adik beritahu matanya kabur, malah ketika dirawat, Adik cuma tunduk mendiamkan diri.

“Doktor meminta saya membawa Adik ke hospital terus selepas melihat Adik tidak memberi sebarang tindak balas, tambahan kuku dan tangan Adik mula kebiruan. Bagaimanapun, Adik minta berehat sebentar di sofa klinik,” katanya.

Menurutnya, semasa menunggu di sofa klinik, Adik terlentok di bahunya, sambil air liur dan air mata meleleh membasahi bajunya.

“Saya mengesyaki sesuatu sehingga doktor datang memeriksa dan mendapati Adik sudah tiada lagi,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superin­tendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin menge­sahkan kejadian.

Mayat mangsa kemudian dibawa ke Hospital Melaka untuk bedah siasat.

Sinar Harian

Tiada ulasan: