16 April 2012

EPL: MU menang 4-0, semakin selesa

24 Jamadil Awal 1433H. [MOD] -

REMBATAN kencang Wayney Rooney pada minit ke-73 dan jaringan Luis Carlos Almeida pada minit-minit terakhir perlawanan telah membolehkan Manchester United (MU) mencipta kemenangan besra, sekali gus terus memperkukuhkan sebagai pendahulu Liga Perdana Inggeris (EPL).

MU menewaskan Aston Villa 4-0 di Old Trafford.

Kemenangan tersebut menjadikan MU semakin menjarakkan kutipan mata daripada pesaing terdekatnya, Manchester City yang turut memperolehi kemenangan besar ke atas Norwich 6-1 di Stadium Carrow Road kelmarin.

Rooeny membuka tirai jaringan MU dengan menewaskan penjaga gol, Shay Given melalui sepakan penalti untuk mendahului 1-0 pada minit ketujuh perlawanan.

MU yang banyak mengasak pihak lawan terus mencipta jaringan apabila rembatan Danny Welbeck berjaya menjaringkan gol kedua pada minit ke-43, sebelum disusuli gol kedua Rooney dan Almeida untuk memberikan kemenangan selesa 4-0 kepada MU.

Kemenangan ke atas Aston semalam, sedikit melegakan Sir Alex Ferguson setelah tewas mengejut di tangan Wigan 1-0, Khamis lalu.

Dengan melengkapkan 34 perlawanan setakat ini, MU terus kekal di tangga teras EPL dengan mengumpulkan 82 mata. Manchester City memiliki 77 mata.

Sinar Harian

Tiada ulasan: