04 Mei 2012

Sempat suruh telefon ayah

12 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

KANGAR: “Walaupun parah selepas dirempuh sebuah lori tanah, arwah sempat meminta orang ramai menghubungi saya kerana dia mengingati nombor telefon saya,” kata Abadin Abdul, 46, bapa kepada Noor Asera, 11, yang maut, manakala ibunya cedera selepas motosikal yang ditunggangi mereka dirempuh sebuah lori tanah di Batu 5, Jalan Kodiang-Sanglang, sempadan Kedah-Perlis, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 6.30 petang, mangsa meninggal dunia dalam perjalanan ke Hospital Tuanku Fauziah (HTF), di sini, kerana kecederaan parah di bahagian badan selain mengalami sesak nafas, manakala ibunya, Rokiah Said, 47, cedera.

Abadin yang bekerja sebagai petani berkata, dia mendapat panggilan daripada orang ramai yang berada di lokasi kejadian memaklumkan anak dan isterinya terbabit dalam kemalangan dan dihantar ke HTF.

Menurutnya, walaupun parah selepas dirempuh lori berkenaan, arwah anaknya itu sempat meminta orang ramai menghubunginya selepas dia mengingati nombor telefonnya.

“Saya bergegas ke lokasi kejadian, namun dimaklumkan orang ramai bahawa isteri dan anak saya sudah dihantar ke HTF.

“Arwah anak saya menghembuskan nafas terakhirnya ketika dalam perjalanan ke HTF selepas dipercayai mengalami sesak nafas, manakala isteri saya cedera ringan,” katanya yang ditemui di sini, kelmarin.

Menurutnya, ketika kejadian itu, isterinya menunggang motosikal bersambil Asera dirempuh sebuah lori tanah dari arah belakang yang dalam dalam perjalanan menghala ke Sanglang.

metro/-
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Ibrahim Mohamed Yusoff ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian berkenaan.

Katanya, pemandu lori berkenaan ditahan polis bagi diambil keterangan kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana memandu cuai sehingga menyebabkan kematian.

metro/-

Tiada ulasan: