24 Mei 2012

Ugut terjun elak imigresen

3 Rejab 1433H. [MOD] -

KLANG - Suasana di kawasan perumahan di Sungai Udang, di sini kecoh apabila seorang lelaki warga asing cuba terjun dari atap rumah jirannya ketika serbuan Jabatan Imigresen Selangor, kelmarin.

Pihak imigresen dan pasukan Bomba Dan Penyelamat Klang mengambil masa dua jam untuk memujuk lelaki yang berusia 42 tahun itu daripada meneruskan hasratnya.

Timbalan Penolong Pengarah Bahagian Penguat Kuasa Imigresen Selangor, Othman Montil berkata, sebelum itu lelaki yang hanya memakai kain pelekat itu sedang tidur di atas atap rumahnya.

Menurutnya, sebaik sahaja pihak imigresen naik ke atas atap rumah, lelaki tersebut sedar kemudian melompat ke atas atap rumah jirannya lalu mengugut untuk terjun.

"Lelaki itu memberitahu dia sanggup mati daripada ditangkap, kami cuba memujuk dan meminta dia supaya menyerahkan diri," katanya.

Beliau berkata, ketika ditangkap lelaki itu memberi alasan dia suka tidur di atas atap kerana keadaan di dalam rumahnya panas.

Seramai 30 anggota daripada Bahagian Penguat Kuasa Imigresen Shah Alam menyertai operasi itu.

Otham berkata, 22 warga asing ditahan pada operasi itu antaranya lapan lelaki, 10 wanita, dua kanak-kanak lelaki dan dua kanak-kanak perempuan.

"Mereka yang ditahan dalam lingkungan umur 1 hingga 52 tahun itu ditahan kerana dipercayai tinggal lebih masa," katanya

Sinar Harian

Tiada ulasan: